Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1)
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.14Słowa kluczowe:
psychoanaliza, pedagogika, kluczowi przedstawiciele, krytycyzm, analiza transakcyjna, edukacyjna analiza transakcyjnaAbstrakt
The article describes the beginnings and the contemporary picture of psychoanalysis and its key representatives who addressed the issues connected with education and upbringing in Poland and other countries. It presents critical views on psychoanalysis and its selected negative outcomes in educational practices on the basis of contemporary pedagogical thought and the relations of psy- choanalysis with transactional analysis, which are frequently ambiguous and controversial. Educa- tional transactional analysis, together with psychoanalysis, can become inspirational and useful ar- eas offering effective solutions in pedagogical theory and practice.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji