Wykorzystanie modeli analizy transakcyjnej w zarządzaniu edukacją
- Autor
-
-
Sylvia Schachner, dr
-
- Słowa kluczowe:
- analiza transakcyjna, zarządzanie edukacją, warunki do nauczania, transakcje
- Abstrakt
-
W prezentowanym artykule autorka zwraca uwagę na użyteczność wykorzystania wybranychmodeli analizy transakcyjnej w zarządzaniu edukacją. Na początku opisuje ona obowiązki, jakiewchodzą w zakres pracy managera edukacji, oraz korzyści, jakie jej praca może przynieść szko-łom, dla których pracuje. Następnie przedstawia, w jaki sposób wykorzystuje różne aspekty anali-zy transakcyjnej, np. do opisu warunków sprzyjających nauczaniu, regulaminów i kontraktówszkolnych oraz transakcji.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Anna Pierzchała, Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o założenia analizy transakcyjnej. Charakterystyka programu Uniwersytet Małego Profesora , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Edyta Widawska, Agnieszka Reifland, Rola społeczności korekcyjnej dla kształtowania umiejętności społecznych uczestników. Studium przypadku , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Iveta Kovalčíková, Joanna Miecznik-Warda, Transakcja poznawczo-edukacyjna: ocena i mediacja możliwości poznawczych ucznia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Emotional literacy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Zbigniew Ledóchowski, dr, Rola sztuki programowania w kształceniu informatycznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Zbigniew Łęski, dr, Pro memoria. Profesor Władysław Piotr Zaczyński (1930–2017) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.