Od analizy transakcyjnej w edukacji do edukacyjnej analizy transakcyjnej: osobiste spotkanie
- Autor
-
-
Trudi Newton
-
- Słowa kluczowe:
- edukacyjna analiza transakcyjna, analiza transakcyjna w edukacji
- Abstrakt
-
W poniższym artykule autorka dokonuje retrospekcji własnych doświadczeń w odniesieniu do rozwoju założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej. Opisuje analizę transakcyjną jako praktyczną psychologię uczenia się, rozumianego jako wzrost i rozwój, kładącą nacisk na rozwój emocjonal-ny, który warunkuje skuteczne uczenie się w aspekcie poznawczym. Podkreśla, że odeszliśmyw psychologii od nacisku na zaburzenia w kierunku dobrostanu (well-being) i nakreśla trzy obsza-ry rozwoju analizy transakcyjnej: badania naukowe, networking i promocja AT wśród specjalistówz innych dziedzin nauki.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Anna Kropiewnicka-Mielko, Szkoła wielokulturowa. Tożsamość i system wartości uczniów , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. UJD, [rec.] Krystyna Doroszewicz, Małgorzata Gamian-Wilk, Uległość w bliskich relacjach, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2015, ss. 223 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Iveta Kovalčíková, Joanna Miecznik-Warda, Transakcja poznawczo-edukacyjna: ocena i mediacja możliwości poznawczych ucznia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Zbigniew Łęski, dr, Pro memoria. Profesor Władysław Piotr Zaczyński (1930–2017) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Zbigniew Łęski, dr, Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, [rec.] T. White, Working with Drug and Alcohol Users , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Anna Pierzchała, dr, Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.