Qualia Media Messages

Abstract

We learn by the fact that we are able to receive the world around us through the senses. Cognitivism expands the perception of learning, treats as a set of complex processes of information processing, their interpretation and building complicated mental models. There is a place for information technology as a tool to organize information and knowledge and also sees opportunities for the creation of external memory structures as the links of text, audio or video files acting as keys to the creation of new knowledge.

Pdf (Język Polski)

References

Acrid, robot wyglądający jak prawdziwy człowiek, www.asimo.pl/modele/actroid.php (9.04.2012).

Algorytm Knutha-Morrisa-Pratta, http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Knutha-Morrisa-Pratta (9.04.2012).

Bąbel, P., Wiśniak, M. (2008). Jak uczyć, żeby nauczyć. Warszawa.

Berger, N. Teoria elearningu, http://edu.pjwstk.edu.pl/wyklady/ele/scb/2_Teoria_elearningu. htm (1.06.2012).

Bruner, J.S. (1965). Proces kształcenia. J. Radzicki (tłum.). Warszawa.

Czym jest Moodle?, http://moodle.org/about/ (1.06.2012).

Daniel Dennett, http://pl.wikiquote.org/wiki/Daniel_Dennett (9.04.2012).

Dennett, D.C. (1997). Natura umysłów. W. Turopolski (tłum.). Warszawa.

Duch, W. (1998). Czym jest kognitywistyka? Kognitywistyka i Media w Edukacji, 1.

Epifenomenem, http://sjp.pl/epifenomenem (12.05.2012).

http://robosklep.eu/sklep/pl/c/Humanoidalne/60 (27.05.2012).

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,8780014,Spiders_Web__Co_to_jest_tablet_i_do_ czego_sluzy_.html (10.05.2012).

http://technologie.gazeta.pl/internet/2029020,104665,11374131.html (10.05.2012).

Jak wybrać palmtop?, www.swistak.pl/poradniki/156-Jak-wybrac-palmtop.html (20.05.2012).

Kąkolewicz, M. (2008). Technologie informacyjne i konstruowanie wiedzy a qualia. W: J. Morbitzer (red.). Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe. Komputer w edukacji. Kraków.

Kąkolewicz, M. (2008). Qualia a uczenie się z mediów i edukacja upozorowana. W: J. Morbitzer (red.). Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe. Komputer w edukacji. Kraków.

Klus-Stańska, D. (2010). Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa.

Knuth, D., Morris, J.H. Jr, Pratt, V. (1977). Fast Pattern Matching in Strings. SIAM Journal on Computing, 6.

Kosslyn, S.M., Rosenberg, R.S. (2006). Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat. B. Majczyna (tłum.). Kraków.

Maas, V.F. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. E. Grzybowska, Z. Przyrowski, M. Ślifirska (tłum.). Warszawa.

Musiał, A. (2012). Sztuka sprawnej komunikacji, www.profesor.pl/mat/n11/n11_a_musial_040521_2.php?id_m=11718 (12.05.2012).

Nęcki, Z. (2000). Negocjacje w biznesie. Kraków.

Niemierko, B. (2008). Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Warszawa.

Robot humanoidalny ASIMO, www.howstuffworks.com (20.05.2012).

Siemieniecki, B. (1998). Kognitywistyka a media – obszary cywilizacyjnych zagrożeń i możliwości. Kognitywistyka i Media w Edukacji, 1.

Siemieniecki, B. (2003). Technologia informacyjna w polskiej szkole. Toruń, www.pedagogika.umk. pl/ztk/a4.htm (21.05.2012).

Skibiński, A. (2003). Umysł jako system autoreferencyjny. Referat wygłoszony na seminarium „Czym jest umysł?” w IFiS PAN, 17.01.2003, http://szc.academia.edu/AdamSkibi%C5%84ski/ Papers/1434613 (12.05.2012).

Steller, B. (2010). Funkcja technologii cyfrowych w formowaniu kompetencji porozumiewania się w językach obcych. W: A. Matuszak (red.). General and Professional Education, 1, http:// genproedu.com/paper/2010-01 (28.05.2012).

Spiders Web: Co to jest tablet i do czego służy? Teoria eLearningu, http://edu.pjwstk.edu.pl/ wyklady/ele/scb/2_Teoria_elearningu.htm (9.04.2012).

Śliwerski, B. (2007). Wprowadzenie do wydania polskiego. W: J. Holt. Zamiast edukacji. Warunki do uczenia się przez działanie. Kraków.

Tablet PC Android MID, http://tabletpcandroid.biz (10.05.2012).

Wójcik, B. (1997). Świadomość ponowoczesna i jej krytyka, Funkcjonalizm homunkularny w interpretacji świadomości Daniela C. Denneta. Kraków.

Wójcik, J. (2006). Nauki o mózgu – wprowadzenie, www.kognitywistyka.net/mozg.html (21.05.2012).

Zaręba, T. (2012). Teoria poziomów przetwarzania informacji, http://ppp.tnb.pl/viewpage. php?page_id=104 (21.05.2012).