Dydaktyczny wymiar badań elektroencefalograficznych w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej.
- Autor
-
-
Tomasz Prauzner
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie -
Kacper Prauzner
Uniwersytet Mecyczny w Warszawie
-
- Słowa kluczowe:
- edukacja, dydaktyka, konstruktywizm, badania elektroencefalograficzne, EAT
- Abstrakt
-
W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań autorskich, jakie prowadzone są w Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie dotyczące aktywności dydaktycznej studentów w kształceniu technicznym. Przedstawione wyniki badań są częściową odpowiedzią na stawiane pytania w teorii edukacji technologii informacyjnej. Realizacja kształcenia online w dobie pandemii COVID-19 z wykorzystaniem deterministycznych symulacji komputerowych jest propozycją rozpoczęcia dyskusji dotyczącej znaczenia nowoczesnych technik przekazu informacji, jako kluczowego elementu komunikacji na drodze uczeń-nauczyciel.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Bibliografia
-
Addis, D. R., Barense, M., & Duarte, A. (2015). The Wiley Handbook on the Cognitive Neuroscience of Memory.
Bowers, J. S. (2016). The practical and principled problems with educational neuroscience. Psychological Review, 123(5), p.600–612.
Chojak M., (2019). Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity, Wyd. Difin.
Crawford, F. (2012). Uczestnictwo w transformacji systemu edukacji. W: Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, G. Mazurkiewicz (red.), Kraków: Wydawnictwo UJ.
Dryden G. Vos J., (2003). Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
Łęski, Z. (2017). Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca?, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6.
Mietzel G., (2003). Wprowadzenie do psychologii, GWP, Gdańsk.
Osiński, Z., (2010). Metody, formy i programy kształcenia. W poszukiwaniu efektywnych metod kształcenia uniwersyteckiego, E-mentor, nr 2 (34).
Pankowska, D. (2012). Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1.
Pawłowski, K., (2004). Społeczeństwo wiedzy – szansa dla Polski, Wydawnictwo Znak, Kraków.
Prauzner, T. (2013). Information Technology in Contemporary Education – Individuals’ Researche. American Journal of Educational Research, 2013, Vol. 1, No. 10, p.430-435.
Prauzner, T. (2015). Analysis of the results of the pedagogical research and EEG in the aspect of effective modern teaching aids in the technical education. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume IV, May 22th-23th 2015, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, p.480-489.
Prauzner, T. (2017). The effectiveness of school education - featured implications considerations. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume III, May 26th-27th 2017, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, p.558-564.
Prauzner, T. (2018). Cognitive mechanisms in the didactics of technical vocational subjects in the light of research on bioelectrical brain activity. Society. Integration. Education Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I, May 25th-26th, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, p.454-463.
Prauzner, T., (2020). Innovativeness of didactic practice in the field of current pedagogical knowledge, Society. Integration. Education., Proceedings of the International Scientific Conference., Volume II, May 22th -23th, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, p.247-255.
Prauzner, T., Prauzner M., Prauzner K., Ptak P. (2019). Cognitive activity in the respect of qeeg research - presentation of laboratory tests. Society. Integration. Education., Proceedings of the International Scientific Conference., Volume V, May 24th-25th, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, p.469-478.
Prauzner, T., Prauzner, K., Ptak, P., Noga, H., Migo, P., Depešová, J., (2020). Wpływ warunków otoczenia na dokładność badań elektroencefalograficznych QEEG (The influence of environmental conditions on the accuracy of QEEG electroencephalography). Przegląd Elektrotechniczny, R. 96 NR 4/2020, p.86-89.
Prauzner, T., Prauzner, M., Prauzner, K. (2019). Aktywność pracy mózgu w procesie dydaktycznym w ujęciu badań elektroencefalograficznych, Kwartalnik Naukowy, Edukacja – Technika – Informatyka, p.321-317.
Sikorski W., (red.), (2015). Neuroedukacja, Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się, Wyd. Dobra Literatura, Słupsk.
Thompson, M., T. L. (2012). Neurofeedback, wprowadzenie do podstawowych koncepcji psychofizjologii stosowanej (The Neurofeedback Book. An Introduction to Basic Concepts in Applied Psychophysiology). Wrocław: Biomed Neurotechnologie Sp. z o.o. Sp. k.
Wietrzykowski, W. (2010). Biologiczna Sieć Pakietowa. Pobrane z: http://net3plus.awardspace.com (4.03.2018).
Zarzecki, L., (2008). Wybrane problemy dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze, Jelenia Góra.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2021 — zaktualizowane 30.12.2021
- Wersje
-
- 30.12.2021 - (2)
- 30.12.2021 - (1)
- Numer
- Nr 10 (2021)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2022 Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Zbigniew Wieczorek, Personality Traits in the Context of Transactional Analysis and Emotional Intelligence in Young Adults: A Research Report , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Justyna Józefowicz, Skuteczna szkoła w kryzysie COVID-19 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Natalia Pendziałek, Doświadczenie groomingu w perspektywie „cyfrowych tubylców” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Anna Zamkowska, Piotr Nogaj, Cooperation of Special Education Teachers with the General Teacher in Primary Schools. A Survey of Polish Teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Magdalena Wójcik, Preventive and educational support for students with special educational needs in an inclusive education as perceived by teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Wiga Bednarkowa, dr hab.prof. AJD, [rec.] Jagieła, J. (2015). Słownik terminów i pojęć badań jakościowych nad edukacją , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Dagmara Kubiak, Magdalena Popowska-Bracka, Inclusive education from a sociological and pedagogical perspective: report from Polish research , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Zespół Redakcyjny, Biblioteka EAT , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Bogusław Śliwerski, prof. dr hab., Czy Akademia Khana zrewolucjonizuje także polską edukację? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Dorota Pankowska, dr hab., Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Zastosowanie założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w konstruktywistycznej teorii uczenia się. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)