Transakcje i relacje w przedszkolu
- Autor
-
-
Felicyta Grębska, mgr
Akademia Ignatianum w Krakowie
-
- Słowa kluczowe:
- stan Ja-Rodzic, Ja-Dziecko, Ja-Dorosły, relacja symetryczna, relacja komplementarna, 4 filary ignacjańskiego sukcesu
- Abstrakt
-
W artykule zaprezentowano wyniki badań realizowanych w ramach pracy magisterskiej. Badano w niej transakcje między personelem przedszkola a opiekunami dzieci w aspekcie analizy transakcyjnej. Szczególną uwagę zwrócono na stany Ja poszczególnych uczestników transakcji oraz podjęto próbę określenia relacji, jakie występują między nimi. Ponadto zaprezentowano sposób na osiągnięcie sukcesu w pracy zawodowej, powołując się na duchowość ignacjańską (św. Ignacego z Loyoli) oraz analizę transakcyjną.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2017
- Numer
- Nr 6 (2017)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Olena Bocharova, [rec.] Iveta Kovalčíková, Joanna Miecznik-Warda (2022). Szybkość motoryczna i szybkość umysłowa jako wyznaczniki szkolnych osiągnięć ucznia. Kraków: Wydawnictwo: Petrus, ss.220 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Zbigniew Łęski, dr, Transakcje nauczyciel-uczeń w wybranych teoriach dydaktycznych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Edyta Widawska, dr, Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. UJD, Psychopedagogika poznania i myślenia, czyli o związkach koncepcji poznawczych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 3) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Piotr Jusik, Pasywność edukacyjna - od teorii do praktyki , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Urszula Ordon, Pomoc przedszkolna a jakość edukacji przedszkolnej – prolegomena do badań w Polsce , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Zbigniew Łęski, The Profile of Ego States and Experiencing Positive and Negative Feelings in the Context of Vulnerability to Cyber Threats. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Agnieszka Mokrzycka, mgr, Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Aleksandra Klupś, mgr, Edukacyjny i komunikacyjny kontekst koncepcji „drzwi kontaktu” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Iveta Kovalčíková, Joanna Miecznik-Warda, Transakcja poznawczo-edukacyjna: ocena i mediacja możliwości poznawczych ucznia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.