Głody rozpoznania, gry i uczenie się w grupach

Głody rozpoznania, gry i uczenie się w grupach

Autor

  • Piotr Jusik, mgr International Community School w Londynie, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala https://orcid.org/0000-0001-5824-9966

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Słowa kluczowe:

głód rozpoznania, gry psychologiczne, dynamika grupowa

Abstrakt

Zaspokajanie psychologicznego głodu rozpoznania u uczniów odgrywa kluczową rolę w usprawnianiu efektów uczenia się oraz w rozwijaniu umiejętności emocjonalnych grup edukacyjnych. Nauczyciele oraz trenerzy mogą świadomie obdarzać uczniów znakami rozpoznania, biorąc pod uwagę kulturę grupy oraz tworząc przyjazne środowisko poprzez swoje pozytywne zachowanie. Uczniowie, których głód rozpoznania jest niezaspokojony, wykazują tendencję do zapraszania do gier psychologicznych. Nauczyciele mogą odpowiednio reagować, podkreślając opcje związane z Trójkątem Dramatycznym. Ponadto koncepcje AT są bardziej skuteczne, gdy są stosowane w kontekście relacji, ponieważ w przeciwnym razie interwencje stają się bezowocnym, uproszczonym i schematycznym przedsięwzięciem. W niektórych grupach pojawia się zjawisko „zablokowanej roli”, gdy jeden członek grupy reprezentuje problem, którego kolektywnie unikają inni członkowie. Gdy zostanie to uświadomione, grupa może rozwijać się dalej. Jednakże w środowisku edukacyjnym jest to interwencja stosunkowo psychodynamiczna i bardziej zalecane jest zapewnienie uczniom odpowiednich przyzwoleń rozwojowych, które będą wspierać ich wzrost i rozwój.

Downloads

Download data is not yet available.

Biogram autora

Piotr Jusik, mgr - International Community School w Londynie, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala

Coach, trener i terapeuta. Doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w Londynie, w pracy z trudną młodzieżą̨ oraz dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi. Zainspirowany środowiskiem pracy, rozpoczął studia z analizy transakcyjnej w Oksfordzie, uzyskując kwalifikacje terapeutyczne (Dyplom Transactional Analysis Counselling) oraz akredytację Institute of Leadership and Management jako coach. Obecnie rozwija własny gabinet coachingu i terapii, a także prowadzi warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem konstruktów analizy transakcyjnej. Nauczał oraz prowadził treningi w rożnych miejscach świata, między innymi w Polsce, we Francji, na Ukrainie i w Meksyku. Umożliwiło mu to rozszerzenie doświadczenia w pracy z szeroką i zróżnicowaną gamą klientów

Opublikowane

2018-12-30

Jak cytować

Jusik, P. (2018). Głody rozpoznania, gry i uczenie się w grupach. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (7), 27–36. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Numer

Dział

Analiza transakcyjna w edukacji
Loading...