Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Głody rozpoznania, gry i uczenie się w grupach

Autor
Słowa kluczowe:
głód rozpoznania, gry psychologiczne, dynamika grupowa
Abstrakt

Zaspokajanie psychologicznego głodu rozpoznania u uczniów odgrywa kluczową rolę w usprawnianiu efektów uczenia się oraz w rozwijaniu umiejętności emocjonalnych grup edukacyjnych. Nauczyciele oraz trenerzy mogą świadomie obdarzać uczniów znakami rozpoznania, biorąc pod uwagę kulturę grupy oraz tworząc przyjazne środowisko poprzez swoje pozytywne zachowanie. Uczniowie, których głód rozpoznania jest niezaspokojony, wykazują tendencję do zapraszania do gier psychologicznych. Nauczyciele mogą odpowiednio reagować, podkreślając opcje związane z Trójkątem Dramatycznym. Ponadto koncepcje AT są bardziej skuteczne, gdy są stosowane w kontekście relacji, ponieważ w przeciwnym razie interwencje stają się bezowocnym, uproszczonym i schematycznym przedsięwzięciem. W niektórych grupach pojawia się zjawisko „zablokowanej roli”, gdy jeden członek grupy reprezentuje problem, którego kolektywnie unikają inni członkowie. Gdy zostanie to uświadomione, grupa może rozwijać się dalej. Jednakże w środowisku edukacyjnym jest to interwencja stosunkowo psychodynamiczna i bardziej zalecane jest zapewnienie uczniom odpowiednich przyzwoleń rozwojowych, które będą wspierać ich wzrost i rozwój.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Piotr Jusik, mgr - International Community School w Londynie, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala

    Coach, trener i terapeuta. Doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w Londynie, w pracy z trudną młodzieżą̨ oraz dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi. Zainspirowany środowiskiem pracy, rozpoczął studia z analizy transakcyjnej w Oksfordzie, uzyskując kwalifikacje terapeutyczne (Dyplom Transactional Analysis Counselling) oraz akredytację Institute of Leadership and Management jako coach. Obecnie rozwija własny gabinet coachingu i terapii, a także prowadzi warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem konstruktów analizy transakcyjnej. Nauczał oraz prowadził treningi w rożnych miejscach świata, między innymi w Polsce, we Francji, na Ukrainie i w Meksyku. Umożliwiło mu to rozszerzenie doświadczenia w pracy z szeroką i zróżnicowaną gamą klientów

Cover Image
Edukacyjna Analiza Transakcyjna - okładka nr 7/2018
Opublikowane
30.12.2018
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Jusik, P. (2018). Głody rozpoznania, gry i uczenie się w grupach. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 7, 27-36. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Podobne artykuły

1-10 z 21

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.