Komunikatory w zdalnym kształceniu- wskazania dla praktyki edukacyjnej w sytuacji Koronawirusa COVID-19 – raport z badań pilotażowych
- Autor
-
-
Dorota Anna Siemieniecka
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
-
- Słowa kluczowe:
- komunikatory w edukacji, nowe technologie w nauczaniu, dydaktyka nowych technologii, narzędzia społecznościowe w edukacji, media w edukacji
- Abstrakt
-
W tekście zaprezentowano fragment wyników badań jakościowych zrealizowanych w sytuacji koronawirusa COVID-19 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Badaniem jakościowym objęto 50 studentów. Przedmiotem przedstawionego fragmentu badań była próba określenia sposobów, w jaki studenci korzystają z narzędzi internetowych do celów związanych z nauką w czasie pandemii oraz jakie są oczekiwania studentów w zakresie wykorzystania komunikatorów internetowych w nauczaniu przez wykładowców. Badanie miało na celu diagnozę stanu edukacji zdalnej (w odniesieniu do grupy badanej studentów UMK) i na podstawie analizy danych sformułowanie zaleceń skierowanych do praktyki edukacyjnej. Uzyskane wyniki badań wskazują, że większość studentów wykorzystuje komunikatory do czynności związanych z uczeniem się, zwłaszcza pracy nad wspólnymi projektami, poszukują oni również pomocy w grupie kolegów, wykładowcy zaś rzadko dostrzegają możliwości ich zastosowań w nauczaniu.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Bibliografia
-
Czarkowski J.J., Malinowski M., Strzelec M., Tanaś M. (2020) (red.), Zdalne kształcenie akademickie dorosłych w czasie pandemii. Warszawa: Wydawnictwo DIG).
Dąbrowski M., Standardy tworzenia i prowadzenia zajęć online, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/6/id/70 Pobrane 17 lipca 2020.
NASK Raport z Badania Nastolatki 3.0 (2017), https://akademia.nask.pl/badania/RAPORT%20-%20Nastolatki%203.0%20-%20wybrane%20wyniki%20badań%20ogólnopolskich.pdf Pobrane 17 lipca 2020.
Ostrowicki M., Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/614 Pobrane 17 lipca 2020.
Siemieniecka D., Kwiatkowska W., Majewska K., Skibińska M. (2018). Interactive media in education. W: E.Baron-Polańczyk (red.), ICT in educational design : processes, materials, resources. Vol. 13. s.63-75. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Social Media 2019, https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku Pobrane 17 lipca 2020.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2020
- Numer
- Nr 9 (2020)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2020 Dorota Anna Siemieniecka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Sylwia Galanciak, Marek Siwicki, Pandemia jako impuls dla refleksji studentów pedagogiki - w świetle analizy jakościowej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Sylwia Galanciak, Marek Siwicki, Refleksyjność podmiotowa i społeczna studentów pedagogiki na początku pandemii - w świetle analizy jakościowej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Natalia Pendziałek, Doświadczenie groomingu w perspektywie „cyfrowych tubylców” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Jacek Szedel, Bożena Wieczorek, Estymacja stanów ego: perspektywa uczenia maszynowego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Zbigniew Ledóchowski, dr, Rola sztuki programowania w kształceniu informatycznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS, Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Sandra Skorza, mgr, Edukacja multimedialna w przedszkolach – analiza doświadczeń , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Monika Czajkowska, Nowoczesne nauczanie matematyki z użyciem zadań w wersji komputerowej – prawda czy mit? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Eunika Baron-Polańczyk, Skutki oddziaływania ICT – chaos i ”zagubienie” informacyjne w opinii uczniów i nauczycieli , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Zbigniew Wieczorek, Depresja w świetle teorii analizy transakcyjnej - analiza mediów społecznościowych przy pomocy Big Data , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Dorota Anna Siemieniecka, Bunkier/schron, jako miejsce uczenia się sytuacyjnego na przykładzie eksperymentu ochrony życia w warunkach zagrożenia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)