Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1)

Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1)

Autor

  • Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.14

Słowa kluczowe:

psychoanaliza, pedagogika, kluczowi przedstawiciele, krytycyzm, analiza transakcyjna, edukacyjna analiza transakcyjna

Abstrakt

The article describes the beginnings and the contemporary picture of psychoanalysis and its key representatives who addressed the issues connected with education and upbringing in Poland and other countries. It presents critical views on psychoanalysis and its selected negative outcomes in educational practices on the basis of contemporary pedagogical thought and the relations of psy- choanalysis with transactional analysis, which are frequently ambiguous and controversial. Educa- tional transactional analysis, together with psychoanalysis, can become inspirational and useful ar- eas offering effective solutions in pedagogical theory and practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Biogram autora

Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD - Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

pedagog społeczny i psychoterapeuta. Kierownik Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnejw Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Wykładowca w KatedrzePsychopedagogiki Akademii Ignatianum w Krakowie. Redaktor naczelnyrocznika „Edukacyjna Analiza Transakcyjna” i „Biblioteki Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej”. Autor 20 książek i ponad 300 artykułów naukowych i popularnonaukowych.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-21

Jak cytować

Jagieła, J. (2016). Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1). Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (5), 215–242. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.14

Numer

Dział

Edukacyjna analiza transakcyjna na tle innych kierunków psychopedagogicznych

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 
Loading...