Zastosowanie założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w konstruktywistycznej teorii uczenia się.
- Autor
-
-
-
Kacper Prauzner
Warszawski Uniweersytet Medyczny
-
- Słowa kluczowe:
- edukacja, dydaktyka, konstruktywizm, badania elektroencefalograficzne, edukacyjna analiza transakcyjna
- Abstrakt
-
W artykule przedstawiono rozważania dotyczące wykorzystania aktualnych założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w ujęciu konstruktywistycznej teorii uczenia się. Rozwój neurodydaktyki oraz powszechne wykorzystanie nowoczesnej technologii informatycznej w edukacji, stawia w nowym świetle przyjęte paradygmaty EAT w aktualnej edukacji szkolnej. Autorzy stawiają szereg pytań otwartych, których celem jest podjęcie dalszej dyskusji oraz refleksji.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogramy autorów
- Bibliografia
-
Crawford, F. (2012). Uczestnictwo w transformacji systemu edukacji. In: G. Mazurkiewicz (ed.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy (pp. 99–110). Kraków: Wydawnictwo UJ.
Łęski, Z. (2017). Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca?, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6, 119–125; http://dx.doi.org/10.16926/eat.2017.06.07.
Pankowska, D. (2012). Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1, 13–30.
Prauzner, T. (2013). Information Technology in Contemporary Education – Individuals’ Researche. American Journal of Educational Research, 1, 10, 430–435.
Prauzner, T. (2015). Analysis of the results of the pedagogical research and EEG in the aspect of effective modern teaching aids in the technical education. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume IV, May 22nd–23rd 2015, Rēzekne: Rēzeknes Augst- skola, Latvia, pp. 480–489.
Prauzner, T. (2017). The effectiveness of school education – featured implica- tions considerations. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume III, May 26th–27th 2017, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, pp. 558–564.
Prauzner, T. (2018). Cognitive mechanisms in the didactics of technical vocatio- nal subjects in the light of research on bioelectrical brain activity. Society. Integration. Education Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I, May 25th–26th, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, pp. 454–463.
Prauzner, T., Prauzner, M., Prauzner, K. (2019). Aktywność pracy mózgu w procesie dydaktycznym w ujęciu badań elektroencefalograficznych. Kwartalnik Naukowy, Edukacja – Technika – Informatyka, 2 (28), 321–317. http://dx.doi.org/10.15584/eti.2019.2.46.
Reeves, B., Nass, C. (2000). Media i ludzie. Warszawa: PIW.
Stewart I., Joines V. (1987). TA Today. A New Introduction to Transactional Analysis. Nottingham and Chapel Hill: Lifespace Publishing.
The global, cross-sector conference on technology supported learning and training. Berlin 2016, www.online-educa.com [accessed: 11.12.2018].
Thompson, M., Thompson, L. (2012). Neurofeedback, wprowadzenie do podstawowych koncepcji psychofizjologii stosowanej (The Neurofeedback Book. An Introduction to Basic Concepts in Applied Psychophysiology). Wrocław: Biomed Neurotechnologie Sp. z o.o. Sp. k.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2020
- Numer
- Nr 9 (2020)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2020 Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Jurij Pelekh, [Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Małgorzata Lubojańska, mgr, Czy analiza transakcyjna może stać się pomocnym „narzędziem” w pracy nauczyciela? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Marika Oracz, Kinga Tworzowska, Paulina Jędrczyk, Anna Pierzchała, Marzenia osób dorosłych. Pierwszy etap charakterystyki z wykorzystaniem analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Sabina Pawlik, Magdalena Wala, It’s not that I'm "abnormal". Social and emotional experiences of women with autism spectrum (AS) related to the diagnosis in adulthood , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Dagmara Kubiak, Magdalena Popowska-Bracka, Inclusive education from a sociological and pedagogical perspective: report from Polish research , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Jarosław Jagieła, Duchowość – duszpasterstwo – analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Joanna Doroszuk, Between Parents and Teachers? – A Pilot Study on the Relationship between Parents of Children with Disabilities and Teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Jarosław Jagieła, Pozytywna analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Agnieszka Iwanicka, Types of Digital Presence among Seniors , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Marek Kuźnik, Analiza transakcyjna w służbie kompetencji mentalizowania , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Dydaktyczny wymiar badań elektroencefalograficznych w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)