[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.

[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.

Autor

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.28

Abstrakt

[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.

Downloads

Download data is not yet available.

Biogram autora

Jurij Pelekh - Uniwersytet Rzeszowski

tekst

Bibliografia

Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowaców. Warszawa: Wydawnictwo Difin, ss. 561.

Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor II, R. F. (2021). Relacje interpersonalne: Proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy REBIS.

Argyle, M. (2002) Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN

Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing Secondary School Instruction and Student Achievement: Replication and Extension of the My Teaching Partner-Secondary Intervention. Journal of research on educational effectiveness, 8 (4), 475–489. https://doi.org/10.1080/19345747.2015.1017680

Allen, J. P., Pianta, R. C., Gregory, A., Mikami, A. Y., & Lun, J. (2011). An interaction-based approach to enhancing secondary school instruction and student achievement. Science, 333(6045), 1034–1037. https://doi.org/10.1126/science.1207998

Beaunoyer, E., Dupéré, S., & Guitton, M. J. (2020). COVID-19 and digital inequalities: Reciprocal impacts and mitigation strategies. Computers in Human Behavior, 111, 106424. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106424

Biblia Tysiąclecia. (2018). Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Edycja V. Wydawnictwo Pallottinum.

Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3

Edwards, A., & Edwards, C. (2017). The machines are coming: Future directions in instructional communication research. Communication Education, 66(4), 487–488. https://doi.org/10.1080/03634523.2017.1349915

Jagieła, J. (2017). Słownik analizy transakcyjnej. Polskie Towarzystwo Analizy Transakcyjnej. https://ptat.pl/wp-content/uploads/2017/07/SlownikAT.pdf

Jakimiuk, B. (2015). Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli. In E. Sałata, M. Mazur, & J. Bojanowicz (Eds.), Edukacja wczoraj – dziś – jutro: Edukacja w dialogu pokoleń i budowaniu lepszej przyszłości (p. 486). Radomskie Towarzystwo Naukowe.

Kim, Y., & Thayne, J. (2015). Effects of learner–instructor relationship-building strategies in online video instruction. Distance Education, 36(1), 100–114. https://doi.org/10.1080/01587919.2015.1019965

Madalińska-Michalak, J., & Góralska, R. (2013). Kompetencje emocjonalne nauczyciela. Wolters Kluwer.

Maliszewski, W. J. (2010). Komunikacja społeczna w szkole: Perspektywa jakości pracy szkoły i w szkole. In I. Nowosad, I. Mortag, & J. Ondráková (Eds.), Jakość życia i jakość szkoły: Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły (s. 276). Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Parker, M., & Alfaro, P. (2022). Education during the COVID-19 pandemic: Access, inclusion and psychosocial support. Studies and Perspectives (No. 104). Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC).

Pelekh, Y., Rudiuk, O., Pelekh, L., Oksentiuk, N., & Sokołowski, D. (2020). Influence of functional ego-states of lecturers and students of higher school on the system of their individual value priorities. Journal of Physical Education and Sport, 20(2), 1009–1021.

Spitzer, M. (2013). Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci. Wydawnictwo Dobra Literatura.

Stewart, I., & Joines, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj. Wydawnictwo REBIS.

Sikström, P., Valentini, C., Sivunen, A., & Kärkkäinen, T. (2022). How pedagogical agents communicate with students: A two-phase systematic review. Computers & Education, 188, 104564. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104564

Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12–23. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.002

Wojciszke, B., & Doliński, D. (2011). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Xu, B., Chen, N. S., & Chen, G. (2020). Effects of teacher role on student engagement in WeChat-Based online discussion learning. Computers & Education, 157, 103956. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103956

Opublikowane

30.12.2024

Jak cytować

Pelekh, J. (2024). [Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (13), 473–483. https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.28

Numer

Dział

Recenzje
Loading...