[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.28Abstrakt
[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.
Downloads
Bibliografia
Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowaców. Warszawa: Wydawnictwo Difin, ss. 561.
Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor II, R. F. (2021). Relacje interpersonalne: Proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy REBIS.
Argyle, M. (2002) Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN
Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing Secondary School Instruction and Student Achievement: Replication and Extension of the My Teaching Partner-Secondary Intervention. Journal of research on educational effectiveness, 8 (4), 475–489. https://doi.org/10.1080/19345747.2015.1017680
Allen, J. P., Pianta, R. C., Gregory, A., Mikami, A. Y., & Lun, J. (2011). An interaction-based approach to enhancing secondary school instruction and student achievement. Science, 333(6045), 1034–1037. https://doi.org/10.1126/science.1207998
Beaunoyer, E., Dupéré, S., & Guitton, M. J. (2020). COVID-19 and digital inequalities: Reciprocal impacts and mitigation strategies. Computers in Human Behavior, 111, 106424. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106424
Biblia Tysiąclecia. (2018). Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Edycja V. Wydawnictwo Pallottinum.
Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
Edwards, A., & Edwards, C. (2017). The machines are coming: Future directions in instructional communication research. Communication Education, 66(4), 487–488. https://doi.org/10.1080/03634523.2017.1349915
Jagieła, J. (2017). Słownik analizy transakcyjnej. Polskie Towarzystwo Analizy Transakcyjnej. https://ptat.pl/wp-content/uploads/2017/07/SlownikAT.pdf
Jakimiuk, B. (2015). Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli. In E. Sałata, M. Mazur, & J. Bojanowicz (Eds.), Edukacja wczoraj – dziś – jutro: Edukacja w dialogu pokoleń i budowaniu lepszej przyszłości (p. 486). Radomskie Towarzystwo Naukowe.
Kim, Y., & Thayne, J. (2015). Effects of learner–instructor relationship-building strategies in online video instruction. Distance Education, 36(1), 100–114. https://doi.org/10.1080/01587919.2015.1019965
Madalińska-Michalak, J., & Góralska, R. (2013). Kompetencje emocjonalne nauczyciela. Wolters Kluwer.
Maliszewski, W. J. (2010). Komunikacja społeczna w szkole: Perspektywa jakości pracy szkoły i w szkole. In I. Nowosad, I. Mortag, & J. Ondráková (Eds.), Jakość życia i jakość szkoły: Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły (s. 276). Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Parker, M., & Alfaro, P. (2022). Education during the COVID-19 pandemic: Access, inclusion and psychosocial support. Studies and Perspectives (No. 104). Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC).
Pelekh, Y., Rudiuk, O., Pelekh, L., Oksentiuk, N., & Sokołowski, D. (2020). Influence of functional ego-states of lecturers and students of higher school on the system of their individual value priorities. Journal of Physical Education and Sport, 20(2), 1009–1021.
Spitzer, M. (2013). Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci. Wydawnictwo Dobra Literatura.
Stewart, I., & Joines, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj. Wydawnictwo REBIS.
Sikström, P., Valentini, C., Sivunen, A., & Kärkkäinen, T. (2022). How pedagogical agents communicate with students: A two-phase systematic review. Computers & Education, 188, 104564. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104564
Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12–23. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.002
Wojciszke, B., & Doliński, D. (2011). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Xu, B., Chen, N. S., & Chen, G. (2020). Effects of teacher role on student engagement in WeChat-Based online discussion learning. Computers & Education, 157, 103956. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103956
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Jurij Pelekh

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji