Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.

Autor
Abstrakt

[Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Jurij Pelekh - Uniwersytet Rzeszowski

    tekst

Bibliografia

Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowaców. Warszawa: Wydawnictwo Difin, ss. 561.

Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor II, R. F. (2021). Relacje interpersonalne: Proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy REBIS.

Argyle, M. (2002) Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN

Allen, J. P., Hafen, C. A., Gregory, A. C., Mikami, A. Y., & Pianta, R. (2015). Enhancing Secondary School Instruction and Student Achievement: Replication and Extension of the My Teaching Partner-Secondary Intervention. Journal of research on educational effectiveness, 8 (4), 475–489. https://doi.org/10.1080/19345747.2015.1017680

Allen, J. P., Pianta, R. C., Gregory, A., Mikami, A. Y., & Lun, J. (2011). An interaction-based approach to enhancing secondary school instruction and student achievement. Science, 333(6045), 1034–1037. https://doi.org/10.1126/science.1207998

Beaunoyer, E., Dupéré, S., & Guitton, M. J. (2020). COVID-19 and digital inequalities: Reciprocal impacts and mitigation strategies. Computers in Human Behavior, 111, 106424. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106424

Biblia Tysiąclecia. (2018). Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Edycja V. Wydawnictwo Pallottinum.

Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3

Edwards, A., & Edwards, C. (2017). The machines are coming: Future directions in instructional communication research. Communication Education, 66(4), 487–488. https://doi.org/10.1080/03634523.2017.1349915

Jagieła, J. (2017). Słownik analizy transakcyjnej. Polskie Towarzystwo Analizy Transakcyjnej. https://ptat.pl/wp-content/uploads/2017/07/SlownikAT.pdf

Jakimiuk, B. (2015). Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli. In E. Sałata, M. Mazur, & J. Bojanowicz (Eds.), Edukacja wczoraj – dziś – jutro: Edukacja w dialogu pokoleń i budowaniu lepszej przyszłości (p. 486). Radomskie Towarzystwo Naukowe.

Kim, Y., & Thayne, J. (2015). Effects of learner–instructor relationship-building strategies in online video instruction. Distance Education, 36(1), 100–114. https://doi.org/10.1080/01587919.2015.1019965

Madalińska-Michalak, J., & Góralska, R. (2013). Kompetencje emocjonalne nauczyciela. Wolters Kluwer.

Maliszewski, W. J. (2010). Komunikacja społeczna w szkole: Perspektywa jakości pracy szkoły i w szkole. In I. Nowosad, I. Mortag, & J. Ondráková (Eds.), Jakość życia i jakość szkoły: Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły (s. 276). Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Parker, M., & Alfaro, P. (2022). Education during the COVID-19 pandemic: Access, inclusion and psychosocial support. Studies and Perspectives (No. 104). Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC).

Pelekh, Y., Rudiuk, O., Pelekh, L., Oksentiuk, N., & Sokołowski, D. (2020). Influence of functional ego-states of lecturers and students of higher school on the system of their individual value priorities. Journal of Physical Education and Sport, 20(2), 1009–1021.

Spitzer, M. (2013). Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci. Wydawnictwo Dobra Literatura.

Stewart, I., & Joines, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj. Wydawnictwo REBIS.

Sikström, P., Valentini, C., Sivunen, A., & Kärkkäinen, T. (2022). How pedagogical agents communicate with students: A two-phase systematic review. Computers & Education, 188, 104564. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104564

Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12–23. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.002

Wojciszke, B., & Doliński, D. (2011). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Xu, B., Chen, N. S., & Chen, G. (2020). Effects of teacher role on student engagement in WeChat-Based online discussion learning. Computers & Education, 157, 103956. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103956

Cover Image
Opublikowane
30.12.2024
Dział
Recenzje
Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Jurij Pelekh

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Pelekh, J. (2024). [Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 13, 473-483. https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.28