Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu
- Autor
-
-
Agnieszka Mokrzycka, mgr
-
- Słowa kluczowe:
- zabawa, strukturalizacja czasu, analiza transakcyjna
- Abstrakt
-
The purpose of the article was to draw attention to usefulness of a relatively recently separated, additional time structuring category: play. This category refers to Natural Child’s activity state, under which a person consciously takes actions with a high level of spontaneity, which is a source of pleasant emotions. This way of time structuring, despite having some common points, differs both from pastimes, games, activities and intimacy, covering some categorisation gaps in Berne’s categorisation system. It was confirmed by my own study on the link between students’ style ofliving and time structuring, which showed that play has an important role in their lives.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2015
- Numer
- Nr 4 (2015)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Justyna Józefowicz, Skuteczna szkoła w kryzysie COVID-19 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Dydaktyczny wymiar badań elektroencefalograficznych w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Zbigniew Łęski, dr, Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Sylwia Galanciak, Marek Siwicki, Refleksyjność podmiotowa i społeczna studentów pedagogiki na początku pandemii - w świetle analizy jakościowej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Joanna Grabowska, mgr, Stany Ja uczniów a spostrzeganie przez nich wybranych elementów obrazu własnego życia rodzinnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Zastosowanie założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w konstruktywistycznej teorii uczenia się. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Felicyta Grębska, mgr, Transakcje i relacje w przedszkolu , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Bożena Marzec, dr, Działania i reakcje nauczyciela na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.