Wykorzystanie modeli analizy transakcyjnej w zarządzaniu edukacją
- Autor
-
-
Sylvia Schachner, dr
-
- Słowa kluczowe:
- analiza transakcyjna, zarządzanie edukacją, warunki do nauczania, transakcje
- Abstrakt
-
W prezentowanym artykule autorka zwraca uwagę na użyteczność wykorzystania wybranychmodeli analizy transakcyjnej w zarządzaniu edukacją. Na początku opisuje ona obowiązki, jakiewchodzą w zakres pracy managera edukacji, oraz korzyści, jakie jej praca może przynieść szko-łom, dla których pracuje. Następnie przedstawia, w jaki sposób wykorzystuje różne aspekty anali-zy transakcyjnej, np. do opisu warunków sprzyjających nauczaniu, regulaminów i kontraktówszkolnych oraz transakcji.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Zbigniew Łęski, dr, Transakcje nauczyciel-uczeń w wybranych teoriach dydaktycznych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Bogusław Śliwerski, prof. dr hab., Czy Akademia Khana zrewolucjonizuje także polską edukację? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Agnieszka Majewska-Kafarowska, Edukacja jako przestrzeń rozgrywania się procesów tożsamościowych - na podstawie narracji edukacyjnych kobiet , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Olena Medvid, Svitlana Podolkova, Esej jako forma pisania akademickiego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Michał Borda, ks. dr, Bożena Marzec, dr, Rola rodziny, nauczyciela i przedszkola w kształtowaniu postaw dzieci na podstawie badań ewaluacyjnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Marta Ewa Niemiec, Determinants of functional diagnosis and strategies of work in school relations with students with diverse educational needs - in the opinions of teachers and students of special education , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Joanna Miecznik-Warda, Educational Needs of Young Educators in the Context of Transactional Educational Hungers and in Relation to Professional Personality Types , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Edyta Widawska, Agnieszka Reifland, Rola społeczności korekcyjnej dla kształtowania umiejętności społecznych uczestników. Studium przypadku , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Zbigniew Wieczorek, Od Redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Anna Pierzchała, dr, Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.