Using transactional analysis in studies of social media

Using transactional analysis in studies of social media

Authors

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.09

Keywords:

transactional analysis, big data, personality structure, social media

Abstract

The Big Data technology allows for a simultaneous analysis of a huge number of words and phrases in Internet entries. An appropriate selection of keywords may allow for obtaining results similar to survey research, but on a much larger scale than it is usually possible. The theory of transactional analysis allows for creating a psychological portrait of the Internet user, which is based on the analysis of his/her speech content. The present article constitutes an attempt to use the language of transactional analysis in the study of social networks.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Zbigniew Wieczorek, dr, Jan Dlugosz University in Częstochowa

Pedagog społeczny i socjolog, doktor nauk humanistycznych, pracownik Zakładu Psychoprofilaktyki UJD w Częstochowie. Posiada ponaddwudziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu treningów asertywności oraz treningów umiejętności społecznych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół szeroko rozumianej komunikacji społecznej oraz wykorzystania technik rożnych szkół terapeutycznych w procesach samorozwoju i uczenia się nowych zachowań. Zainteresowania prywatne to jazda na rowerze, wspinaczka skałkowa i turystyka górska.

Published

2018-12-30

How to Cite

Wieczorek, Z. (2018). Using transactional analysis in studies of social media. The Educational Transactional Analysis, (7), 133–159. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.09

Issue

Section

Transactional Analysis in Other Fields
Loading...