Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Użyteczność edukacyjnej analizy transakcyjnej w kształtowaniu kultury pedagogicznej rodziców

Autor
  • Małgorzata Bereźnicka, dr

    Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Słowa kluczowe:
EAT, nauczanie, edukacja, wychowanie, kultura pedagogiczna
Abstrakt

Transactional Analysis (TA) in some countries has been used at all levels of education, even the one concerning adults. In Poland this concept is still not very popular, so it should be more widely discussed. The paper presents the relationship between Transactional Analysis and educa- tion/upbringing, as well as the need for raising pedagogical culture among Polish parents (which isone of the conclusions of the author’s study). Raising children in today's world cannot be solelybased on intuition and practical experience, but it should be based on high pedagogical culture. The possibility of practical applications of educational TA in this area would be beneficial for teachers, parents and children.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Małgorzata Bereźnicka, dr - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

    pedagog, adiunkt w Instytucie Bezpieczeństwai Edukacji Obywatelskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała w 2007 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim pod kierunkiem prof. zw. dr. hab.Stanisława Palki. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i współau-torka podręczników szkolnych. Jej zainteresowania naukowe skupiają się głównie wokół zagadnień z pedagogiki społecznej, zwłaszcza w sferze war-tości, wychowania, rodziny oraz bezpieczeństwa.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2016
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Bereźnicka, M. (2016). Użyteczność edukacyjnej analizy transakcyjnej w kształtowaniu kultury pedagogicznej rodziców. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 5, 73-92. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.05

Podobne artykuły

11-20 z 75

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.