Knittel Krzysztof, Partita I („Koori”) na saksofony altowy i sopranowy, orkiestrę symfoniczną i media elektroniczne, 2013.
Google Scholar
Knittel Krzysztof, Partita II („Inuit”) na flet, orkiestrę smyczkową i media elektroniczne, 2013.
Google Scholar
Baculewski Krzysztof, Historia Muzyki Polskiej, red. Stefan Sutkowski, vol. 7, cz. 2: 1975–2000, e-book, Sutkowski Edition, Warszawa 2012.
Google Scholar
Dziamski Grzegorz, Awangarda po awangardzie. Od neoawangardy do postmodernizmu, Wydawnictwo Humaniora, Poznań 1995.
Google Scholar
Kapelański Maksymilian, Koncepcja pejzażu dźwiękowego (soundscape) w pismach R. Murraya Schafera, praca magisterska napisana w Zakładzie Teorii i Estetyki Muzyki pod kierunkiem prof. dr. hab. Macieja Gołąba, Warszawa 1999.
Google Scholar
Kępińska Alicja, Energie sztuki, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
Google Scholar
Nycz Ryszard, Kulturowa natura, słaby profesjonalizm. Kilka uwag o przedmiocie poznania literackiego i statusie dyskursu literaturoznawczego, [w:] Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, red. Ryszard Nycz, Michał Paweł Markowski, Universitas, Kraków 2006, s. 5–39.
Google Scholar
Nycz Ryszard, Poetyka intertekstualna: tradycje i perspektywy, [w:], Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, red. Ryszard Nycz, Michał Paweł Markowski, Universitas, Kraków 2006, s. 153–180.
Google Scholar
Oliva Achille Bonito, The Italian Trans-avantgarde. La Transavanguardia Italiana, Giancarlo Politi Editore, Milano 1980.
Google Scholar
Schafer Raymond Murray, The Book of Noise, Price Miburn, Wellington, New Zealand 1970.
Google Scholar
Schafer Raymond Murray, The Tuning of the World, Mcclelland & Stewart, Toronto 1977.
Google Scholar
Wasilewska-Chmura Magdalena, Przestrzeń intermedialna literatury i muzyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
Google Scholar
Wolf Werner, Intermediality Revisited Reflections on Word and Music Relations in the Context of a General Typology of Intermediality, [w:] Word and Music Studies: Essays in Honour of Steven Paul Scher and on Cultural Identity and the Musical Stage, Amsterdam – New York 2002.
Google Scholar
Hejmej Andrzej, Literatura w społeczeństwie medialnym, „Teksty Drugie, Teoria literatury, krytyka, interpretacja” 2014, nr 2: Nowa (?) filologia, s. 239–251.
Google Scholar
Hejmej Andrzej, Muzyka w literaturze. (Perspektywy współczesnych badań), „Teksty Drugie: teoria literatury, krytyka, interpretacja” 2000, nr 4 (63), s. 28–36.
Google Scholar
Kapelański Maksymilian, Śladami wyobraźni kosmologicznej: metafora i ezoteryka w R. Murraya Schafera pismach o pejzażu dźwiękowym, „Sztuka i Filozofia” 2005, nr 26, s. 186–205.
Google Scholar
Karwaszewska Monika, From research on the musical „Trans-avant-garde”. A contribution to the discussion on the terminology concerning the historiography of the 20th century Polish music, „Avant Trends in Interdisciplinary Studies” 2016, R. VII, t. 1: After the Rite, s. 75–88; http://dx.doi.org/ 10.26913/70102016.0111.0004.
Google Scholar
Regiewicz Adam, Komparatystyka jako sposób badania nowych mediów, „Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 49–70.
Google Scholar
Marciniak Krzysztof, Współczesny kompozytor a pejzaż dźwiękowy – wprowadzenie, [online], https://kadebeem.wordpress.com/2012/06/02/hello-world/ [dostęp: 2.04.2018].
Google Scholar
Kulczyński Ryszard W., Estetyka sztuki nowych mediów, Międzyuczelniana specjalność multimedialna, UMFC, Warszawa, s. 27, [online], http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowychmediow.pdf [dostęp: 20.06.2018].
Google Scholar