Materiały przekazane redakcji czasopisma „Edukacja Muzyczna” podlegają dwustopniowej procedurze recenzenckiej, na którą składają się: opinie członków zespołu redakcyjnego, opinie przygotowane przez dwóch recenzentów zewnętrznych w trybie „double-blind review” (model dwustronnie ślepej recenzji – tożsamość recenzentów nie jest znana autorom a tożsamość autorów nie jest znana recenzentom).
Recenzenci zobowiązani są do przygotowania obiektywnej, zgodnej z posiadaną wiedzą i kwalifikacjami, opinii uzasadniającej skierowanie tekstu do publikacji, wprowadzenia koniecznych poprawek, lub wycofania tekstu z procedury redakcyjnej. Działania recenzentów podlegają klauzuli poufności.
Redakcja dopełnia starań, by pomiędzy recenzentem a autorem tekstu nie zachodziła sytuacja konfliktu interesów.
Najczęściej czytane
Oblicza gitary w Polsce do roku 1981 w świetle dokumentacji Archiwum Polskiego Radia 127
Gitara angielska i zapomniany repertuar gitarowy II połowy XVIII wieku 109
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt 108
Muzyka w życiu i twórczości publicystycznej Gabriela Garcíi Márqueza 92
Zarys sonorystyki gitarowej na przykładzie Sette studi Maurizia Pisatiego 91