Procedura recenzowana jest zgodna z zaleceniami MNiSW
„Dobre praktyki w procedurach recenzowania w nauce”
Opis procesu recenzji
Złożenie przez autora tekstu do publikacji w czasopiśmie „Edukacja Muzyczna” oznacza zgodę autora na proces recenzji. Nadesłane do redakcji teksty najpierw podlegają wstępnej ocenie. Na tym etapie tekst może być odrzucony jeśli zawiera przynajmniej jeden z wymienionych mankamentów: nie odpowiada profilowi czasopisma, nie nosi znamion oryginalności, nie spełnia wymogów edytorskich, nie respektuje wytycznych dla autorów, łamie zasady etyki publikacji. Redakcja zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w nadesłanych tekstach (np. korekta dostrzeżonych błędów, nadawanie lub zmianę tytułów i śródtytułów etc.), a także innych zmian wynikających z zasad edytorskich i stylistycznych oraz dotyczących skróceń tekstu, etc.
W przypadku braku uwag, tekst otrzymuje kod identyfikacyjny, który obowiązuje w procesie recenzowania. Następnie zostaje skierowany do co najmniej dwóch recenzentów, będących specjalistami w dziedzinie, której dotyczy nadesłany artykuł. Recenzenci posiadają co najmniej tytuł doktora habilitowanego (w przypadku recenzentów z Polski) i nie są członkami redakcji czasopisma. Recenzenci i autorzy pozostają sobie nieznani (double-blind review proces).
Nadesłane prace nie są wysyłane do recenzentów z tej samej placówki, z której pochodzą autorzy oraz do osób mogących pozostawać z autorem w konflikcie interesów. Za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo do drugiego stopnia, związki prawne, związek małżeński), relacje zawodowe w tym np. relacje podległości zawodowej lub bezpośrednią współpracę naukową w ciągu ostatnich 2 lat poprzedzających rok przygotowania recenzji. Recenzenci składają oświadczenie o niewystępowaniu konfliktu interesu z autorem recenzowanego artykułu, które stanowi pkt. 13 formularza recenzji.
Recenzenci, poza uwagami merytorycznymi, zaznaczają w formularzu recenzji swoją opinię, która jest brana pod uwagę przez redakcję czasopisma:
Autor informowany jest o wyniku recenzji, następnie możliwa jest korespondencja z redakcją dotycząca ewentualnych uwag bądź kwalifikacji do druku. Autor składa oświadczenie o dostosowaniu się do uwag recenzentów.
Ostateczną decyzję o kwalifikacji artykułu do druku podejmuje Redaktor Naczelny
po ewentualnym zasięgnięciu opinii Rady Naukowej.
Najczęściej czytane
Gitara angielska i zapomniany repertuar gitarowy II połowy XVIII wieku 148
Oblicza gitary w Polsce do roku 1981 w świetle dokumentacji Archiwum Polskiego Radia 125
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt 123
Goplana Władysława Żeleńskiego. Kilka uwag o stylu opery 112
Zarys sonorystyki gitarowej na przykładzie Sette studi Maurizia Pisatiego 93