Opublikowane: 06.10.2025 30.12.2024

Obecność gitary klasycznej na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w latach 1956–2023

Wojciech Gurgul ORCID

Abstrakt

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” przez dekady stanowił okno łączące twórców ze Wschodu i Zachodu. Jego misją od początku było informowanie o aktualnej twórczości muzycznej na świecie. W artykule przeanalizowano, jak w kontekście tego założenia przedstawiano muzykę gitarową w dotychczasowych sześćdziesięciu sześciu edycjach Warszawskiej Jesieni. Zestawiono wszystkie koncerty z udziałem gitary klasycznej, uwzględniając program i wykonawców. Ponadto, przytoczono doniesienia prasowe dotyczące obecności gitary na warszawskojesiennej scenie.

Słowa kluczowe:

gitara klasyczna, Warszawska Jesień, muzyka współczesna, Włodzimierz Kotoński, Siegfried Behrend, Magnus Andersson

Podobne artykuły

11-20 z 68

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Zasady cytowania

Obecność gitary klasycznej na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w latach 1956–2023. (2024). Edukacja Muzyczna, 19, 337-401. https://doi.org/10.16926/em.2024.19.17

Cited by / Share

Jak cytować

Obecność gitary klasycznej na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w latach 1956–2023. (2024). Edukacja Muzyczna, 19, 337-401. https://doi.org/10.16926/em.2024.19.17

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.