Abstract
Chaos and order are the two categories that are perceived curiously in education. The intention of the author is to show them in different configurations. On one hand the author presents how to go over to legal order from organizational chaos and on the other hand she proves that one can go through chaos to order, for example class order, with the use of appropriate methods. Finally, entering into the process of teaching-learning, the author presents the evidence to support that chaos is not always synonymous with disorder. It also has its order which is a source of infinite possibilities.
References
Arends, R.I. (1994). Uczymy się nauczać. (K. Kruszewski, tłum.). Warszawa.
Bajkowski, T., Sawicki, K. (red.). (2001). Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne. Wyzwania dla edukacji XXI wieku. Białystok.
Banathy, B.H. (1994). Projektowanie systemów edukacji. Podróże w przyszłości. Wrocław.
Dudzikowa, D., Czerepaniak-Walczak, M. (red.). (2010). Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty, t. 3, t. 5. Gdańsk.
Dyczkowski, A. (red.). (1998). Nowy leksykon PWN. Warszawa.
Empacher, A.B., Sęp, Z., Żakowska, A., Żakowski, W. (red.). (1967). Mały słownik matematyczny. Warszawa.
Klus-Stańska, D. (2010). Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa.
Kotomska, M. (2000). Czy pedagogów zastąpią ochroniarze? Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9.
Popek, S., Winiarz, A. (red.). (2009). Nauczyciel. Zawód. Powołanie. Pasja. Lublin.
Robertson, J. (1998). Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie. Warszawa.
Skorupka, S., Auderska, H., Łempicka, Z. (red.). (1968). Mały słownik języka polskiego. Warszawa.
Tuohy, D. (2002). Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi. Warszawa.
Dz. U., poz. 803.
Dz. U. 1996, nr 67, poz. 329, z późn. zm.
Dz. U. 2012, poz. 204.
Dz. U. 2012, poz. 752.
Dz. U. 2012, poz. 1538.
Dz. U. 2013, poz. 393.
Dz. U. 2013, poz. 520.