Gordon Edwin Elias, Uzdolnienia muzyczne a osiągnięcia muzyczne, [w:] Teoria uczenia się muzyki według Edwina E. Gordona, red. E. Zwolińska, W. Jankowski, Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz – Warszawa 1995.
Google Scholar
Gordon Edwin Elias, Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci, Wydawnictwo „Zamiast Korepetycji”, Kraków 1997.
Google Scholar
Gordon Edwin Elias, Sekwencje uczenia się w muzyce: umiejętności, zawartość i motywy: teoria uczenia się muzyki, Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999.
Google Scholar
Kamińska Barbara, Kotarska Halina, Średnia miara słuchu muzycznego. Podręcznik do testu Edwina E. Gordona. Standaryzacja polska, Wyd. Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2000.
Google Scholar
Kisiel Mirosław, Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji. Specyfika kształcenia i opieki, „Chowannna” 2012, t. 2.
Google Scholar
Kotarska Halina, Kamińska Barbara, Testy osiągnięć muzycznych dla młodzieży szkolnej, WSiP, Warszawa 1994.
Google Scholar
Lewandowska Kinga, Rozwój zdolności muzycznych, WSiP, Warszawa 1978.
Google Scholar
Manturzewska Maria, Kotarska Halina, Struktura, czynniki rozwoju i metody pomiaru zdolności muzycznych, Centralny Ośrodek Pedagogiczny Szkolnictwa Artystycznego, Warszawa 1969.
Google Scholar
Marcinkowska Magdalena, Problemy wczesnej edukacji muzycznej a rozwój dziecka, [w:] Muzyka w nauczaniu zintegrowanym, red. Ewa Zwolińska, Wyd. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2002.
Google Scholar
Szuman Stefan, Istota, kierunki i struktura uzdolnień muzycznych, „Szkoła Artystyczna” 1956, nr 1–2.
Google Scholar
Tiepłow Borys, Psychologia zdolności muzycznych, Nasza Księgarnia, Warszawa 1952.
Google Scholar
Wierszyłowski Jan, Psychologia muzyki, PWN, Warszawa 1981.
Google Scholar