Opublikowane: 2019-10-041

Preludia na organy op. 38 Władysława Żeleńskiego, jako przejaw polskości w muzyce

Dagmara DOPIERAŁA
Edukacja Muzyczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.16926/em.2014.09.06

Abstrakt

Myślą przewodnią artykułu jest próba przybliżenia dzieła łączącego w sobie wątki religijne z patriotycznymi, ukierunkowująca odbiorcę na ogólny klimat społeczno-polityczny Polski, w którym żył i egzystował twórca dzieła Władysław Żeleński (1837–1921).

Słowa kluczowe:

muzyka polska przełomu XIX i XX wieku, muzyka organowa, patriotyzm,, religijność

Pobierz pliki

Zasady cytowania

DOPIERAŁA, D. (2019). Preludia na organy op. 38 Władysława Żeleńskiego, jako przejaw polskości w muzyce. Edukacja Muzyczna, 9, 79–87. https://doi.org/10.16926/em.2014.09.06

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.