Opublikowane: 06.10.2025 04.10.2019

Preludia na organy op. 38 Władysława Żeleńskiego, jako przejaw polskości w muzyce

Dagmara DOPIERAŁA

Abstrakt

Myślą przewodnią artykułu jest próba przybliżenia dzieła łączącego w sobie wątki religijne z patriotycznymi, ukierunkowująca odbiorcę na ogólny klimat społeczno-polityczny Polski, w którym żył i egzystował twórca dzieła Władysław Żeleński (1837–1921).

Słowa kluczowe:

muzyka polska przełomu XIX i XX wieku, muzyka organowa, patriotyzm,, religijność

Podobne artykuły

11-20 z 84

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Preludia na organy op. 38 Władysława Żeleńskiego, jako przejaw polskości w muzyce. (2019). Edukacja Muzyczna, 9, 79–87. https://doi.org/10.16926/em.2014.09.06

Cited by / Share

Jak cytować

Preludia na organy op. 38 Władysława Żeleńskiego, jako przejaw polskości w muzyce. (2019). Edukacja Muzyczna, 9, 79–87. https://doi.org/10.16926/em.2014.09.06

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.