Opublikowane: 07.10.2025 27.05.2022

Typologia współczesnego baletu ukraińskiego – aspekt muzykologiczny

Вероніка Зінченко [Veronika Zinchenko] ORCID

Abstrakt

Artykuł przedstawia autorską typologię współczesnego baletu w kontekście muzykologicznym. Proponowana klasyfikacja z jednej strony opiera się na już istniejących typologiach baletu jako gatunku tanecznego, z drugiej zaś proponuje nowe kryteria podziału dotyczące stricte muzycznych aspektów spektakli baletowych. Typologia obejmuje dzieła baletowe kompozytorów ukraińskich z lat 1980–2020. 

Słowa kluczowe:

współczesny balet ukraiński, sztuka współczesna, typologia, kryteria typologii baletu, twórczość współczesnych kompozytorów ukraińskich

Podobne artykuły

1-10 z 67

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Zasady cytowania

Typologia współczesnego baletu ukraińskiego – aspekt muzykologiczny. (2022). Edukacja Muzyczna, 16, 121-147. https://doi.org/10.16926/em.2021.16.06

Cited by / Share

Jak cytować

Typologia współczesnego baletu ukraińskiego – aspekt muzykologiczny. (2022). Edukacja Muzyczna, 16, 121-147. https://doi.org/10.16926/em.2021.16.06

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.