Opublikowane: 09.10.2025 27.05.2021

Cechy indywidualnego stylu muzycznego Myrosława Skoryka w cyklu preludiów i fug na fortepian

Liutsiia Tsiganiuk ORCID

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest twórczości Myrosława Skoryka, wybitnego ukraińskiego kompozytora, dobrze znanego na polskiej scenie muzycznej. W szczególności chodzi tu o omówienie dwóch par preludiów i fug: C-dur nr 1 i F-dur nr 6 z polifonicznego cyklu na fortepian. Kompozycje te zostały poddane analizie muzykologicznej i wykonawczej. Rozpatrzona została specyfika stylistyczna i interpretacyjna tych utworów.

Słowa kluczowe:

muzyka fortepianowa, preludium, fuga, cykl polifoniczny, twórczość kompozytorów ukraińskich, Myrosław Skoryk

Podobne artykuły

1-10 z 123

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Zasady cytowania

Cechy indywidualnego stylu muzycznego Myrosława Skoryka w cyklu preludiów i fug na fortepian. (2021). Edukacja Muzyczna, 15, 165-190. https://doi.org/10.16926/em.2020.15.10

Cited by / Share

Jak cytować

Cechy indywidualnego stylu muzycznego Myrosława Skoryka w cyklu preludiów i fug na fortepian. (2021). Edukacja Muzyczna, 15, 165-190. https://doi.org/10.16926/em.2020.15.10

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.