Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.08Słowa kluczowe:
inhibitory twórczości, analiza transakcyjna, nakazy, zakazyAbstrakt
Striving for self-realization is a natural human need that appears in the course of their develop- ment. It becomes visible while an individual is engaged in creative activities whose aim is to change and improve oneself and one's environment. This natural tendency is usually hindered be- cause of various barriers. This article is an attempt to describe how these barriers come into beingwith particular emphasis on parents’ drivers and injunctions, which are analysed from the perspec- tive of transactional analysis.
Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2016-12-20
Jak cytować
Gębuś, D. (2016). Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (5), 123–132. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.08
Numer
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji