Strokes, games and learning in groups

Strokes, games and learning in groups

Authors

  • Piotr Jusik, mgr International Community School London, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala https://orcid.org/0000-0001-5824-9966

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Keywords:

recognition hunger, psychological games, group dynamics

Abstract

Students’ hunger for strokes plays a key role in improving learning outcomes and emotional literacy in groups. Teachers and facilitators can consciously respond to their learner’s need for recognitionby paying attention to the group culture and creating a responsive environment through modelling.When learners’ hunger for strokes is unmet, they start inviting psychological games. Teachers canrespond adequately by stressing options in relation to the Drama Triangle. Additionally, TA concepts are more effective when applied in a relationship context, as otherwise the interventions become a fruitless, simplistic and formulaic endeavour. Some group settings give rise to the role lock phenomenon, when an individual represents an issue that is collectively avoided by other members. When this is brought into awareness, the group can move forward. On the whole, learners thrive when they receive appropriate strokes and permissions that support their growth and development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Piotr Jusik, mgr, International Community School London, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala

Coach, trener i terapeuta. Doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w Londynie, w pracy z trudną młodzieżą̨ oraz dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi. Zainspirowany środowiskiem pracy, rozpoczął studia z analizy transakcyjnej w Oksfordzie, uzyskując kwalifikacje terapeutyczne (Dyplom Transactional Analysis Counselling) oraz akredytację Institute of Leadership and Management jako coach. Obecnie rozwija własny gabinet coachingu i terapii, a także prowadzi warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem konstruktów analizy transakcyjnej. Nauczał oraz prowadził treningi w rożnych miejscach świata, między innymi w Polsce, we Francji, na Ukrainie i w Meksyku. Umożliwiło mu to rozszerzenie doświadczenia w pracy z szeroką i zróżnicowaną gamą klientów

Downloads

Published

2018-12-30

How to Cite

Jusik, P. (2018). Strokes, games and learning in groups. The Educational Transactional Analysis, (7), 27–36. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Issue

Section

Transactional analysis in education
Loading...