Opublikowane: 06.10.2025 04.10.2019

Diagnoza poziomu zdolności muzycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie na podstawie badań własnych

Anna PĘKALA , Aleksander SEMENOV

Abstrakt

W artykule zaprezentowane zostały wyniki testu Średnia miara słuchu muzycznego Edwina E.Gordona przeprowadzone wśród grupy uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie. Test składał się z dwóch etapów: testu Melodii i testu Rytmu. Dokonując analizy zgromadzonych wyników, autorzy przedstawili średnią arytmetyczną poszczególnych testów oraz rozpiętość wy-ników surowych. Wyliczone zostały lokalne normy centylowe, a także przeanalizowano wyniki poszczególnych uczniów.

Słowa kluczowe:

test Średnia miara słuchu muzycznego Edwina E. Gordona, uczniowie edukacji wczesnoszkolnej, Polska, Ukraina

Podobne artykuły

1-10 z 57

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Diagnoza poziomu zdolności muzycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie na podstawie badań własnych. (2019). Edukacja Muzyczna, 10, 205–219. https://doi.org/10.16926/em.2015.10.11

Cited by / Share

Jak cytować

Diagnoza poziomu zdolności muzycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie na podstawie badań własnych. (2019). Edukacja Muzyczna, 10, 205–219. https://doi.org/10.16926/em.2015.10.11

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.