Opublikowane: 2024-12-301

Obecność gitary klasycznej na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w latach 1956–2023

Wojciech Gurgul
Edukacja Muzyczna
Dział: Studia i Rozprawy
https://doi.org/10.16926/em.2024.19.17

Abstrakt

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” przez dekady stanowił okno łączące twórców ze Wschodu i Zachodu. Jego misją od początku było informowanie o aktualnej twórczości muzycznej na świecie. W artykule przeanalizowano, jak w kontekście tego założenia przedstawiano muzykę gitarową w dotychczasowych sześćdziesięciu sześciu edycjach Warszawskiej Jesieni. Zestawiono wszystkie koncerty z udziałem gitary klasycznej, uwzględniając program i wykonawców. Ponadto, przytoczono doniesienia prasowe dotyczące obecności gitary na warszawskojesiennej scenie.

Słowa kluczowe:

gitara klasyczna, Warszawska Jesień, muzyka współczesna, Włodzimierz Kotoński, Siegfried Behrend, Magnus Andersson

Zasady cytowania

Gurgul, W. (2024). Obecność gitary klasycznej na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w latach 1956–2023. Edukacja Muzyczna, 19, 337–401. https://doi.org/10.16926/em.2024.19.17

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.