Characteristics of adult dreams in the perspective of the concept of passivity in the meaning of transactional analysis
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.10Keywords:
dreams, passivity, passive strategies, transactional analysis, dream categoriesAbstract
The text is a research report by the author on the characteristics of adult dreams in the perspective of the concept of passivity in the understanding of transactional analysis. The aim of the exploration was to determine the potential relationship between dreams (their type, approach to dreams, or perception in the category of fantasy/goal) and passive strategies. The following research is quantitative and indicates how real the respondents believe it is to achieve their dream.
Downloads
References
Adler, A. (1986). Sens Życia. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Estapé M.R. (2020). Jak przyciągać dobre rzeczy. Warszawa: Wydawnictwo MUZA SA.
Jagieła, J. (2012). Słownik analizy transakcyjnej. Częstochowa: Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie.
Kałużna-Wielobób, A. (2010) Marzenia kobiet w średnim wieku. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Maxwell, J. C., (2014). Marzenie ma moc. Warszawa: Wydawnictwo Studio EMKA.
Nowacki, T. W. (2010). Świat Marzeń. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Oracz, M., Tworzowska, K., Jędrczyk, P., & Pierzchała, A. (2022). Marzenia osób dorosłych. Pierwszy etap charakterystyki z wykorzystaniem analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (11), 31–53. https://doi.org/10.16926/eat.2022.11.02
Pierzchała, A. (2013). Pasywność w szkole. Diagnoza zjawiska z punktu widzenia analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
Stewart, I., Joines, V. (2020). Analiza transakcyjna dzisiaj. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Marika Oracz
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
By submitting the article, I agree to make it available under this license