The Experimental Method in Estimating Effects of Educational project

Abstract

Pedagogy practice is a domain where always will emerge questions concerning new possibilities of educational influence. Innovations in pedagogy are built on experimental assumptions usually derived from classical experiment. This paper develops more advanced methodology of didactic project evaluation. It proposes model of two-way ANOVA (analysis of variance) which allows studying impact of factors interactions on estimated variable.

Pdf (Język Polski)

References

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa.

Palka, S. (1999). Pedagogika w stanie tworzenia. Kraków.

Rusakowska, D. (1988). Metodologiczne problemy badania innowacji pedagogicznych. W: R. Schulz (red.). Innowatyka pedagogiczna. Warszawa.

Smak, E. (1997). Z zagadnień innowatyki pedagogicznej. Opole.

Smak, E. (2004). Wprowadzenie do zagadnień pojęcia „innowacji” i „nowatorstwa pedagogicznego” – próba syntezy. Modelowe Nauczanie. Opolski Przegląd Edukacyjny, 5.