Abstract
The main purpose of the author of the article is to analyze the way in which COVID-19 content in the media influences the shaping of the identity of their recipients.
I ask whether they fulfill their functions properly, being by definition a place of constructing experiences, sensations and opinions of people. What vision of the world appears after reading the materials, the subject of which are social changes caused by the epidemic situation? In search of answers to these questions I apply such analytical tools like functions and models of identity.
I present a thesis about the violation of the developmental idea of the individual’s assimilation with culture, as well as the violation of the integrity of the psyche in relation to three approaches to identity: sociological, psychological, and philosophical, illustrating the analysis with examples taken from the media in the period from March 20 to April 25, 2020.
References
Bokszański Z., Tożsamość, interakcja, grupa, Łódź 1989
Callo Ch., Modele wychowania[ w: ]Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, t.1, B.Śliwerski (red.)Gdańsk 2006
Czerepaniak – Walczak M., Świat życia jako kategoria pedagogiczna [w:]Przegląd Pedagogiczny(Bydgoszcz) 2011/1
Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2004
Majczyna M., Podmiotowość a tożsamość, [w:]Tożsamość człowieka, Gałdowa A(red.) Kraków 2000
Mead G.H., Umysł, osobowość i społeczeństwo, Warszawa 1975
Mead M., Kultura i tożsamość.Studium dystansu międzypokoleniowego,Warszawa 1972
Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość i edukacja .Migotanie znaczeń, Kraków 1998
Poniewierski A., Speed.No limits in the digital era, przeł. J.Kondracki, Warszawa 2019
Siemieniecki B., Skutki powszechnego stosowania komputerów w edukacji, [w:]B. Siemieniecki (red.)Perspektywa edukacji z komputerem, Toruń 1999
Suchodolski B., Świat człowieka i wychowanie, Warszawa 1967
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2020 Podstawy Edukacji