Interdisciplinarity , disability and inclusion: knowing to educate

Interdisciplinarity , disability and inclusion: knowing to educate

Autor

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.21

Słowa kluczowe:

Keywords: interdisciplinarity; transdisciplinarity; neuron activation; cognitive motor training; inclusion, Słowa kluczowe: interdyscyplinarność; transdyscyplinarność; aktywacja neuronów; trening poznawczo-motoryczny; włączenie

Abstrakt

Interdyscyplinarność, niepełnosprawność i włączenie: wiedzieć, aby edukować

Ten artykuł analizuje instytucję interdyscyplinarności w kontekście Treningu Poznawczo-Motorycznego, poprzez eksplorację narzędzi epistemologicznych, abyRefleksja nad kwestiami związanymi z interdyscyplinarnością, niepełnosprawnością, włączeniem i konstruktem "Wiedzieć, aby edukować". Celem badań jest refleksja nad:

  • siecią złożoności, która wspiera włączenie i ewolucję naukową;
  • nad tym, jak epistemologicznie ożywiany jest złożony proces epistemologiczny;
  • nad opowiadaniem, jak transdyscyplinarność łączy neuro-aktywację, Trening Poznawczo-Motoryczny i Włączenie poprzez aforyzm "Wiedzieć, aby edukować".

W szczególności wyłania się potrzeba złożonego podłoża epistemologicznego, aby ożywić transdyscyplinarność w wymiarach inkluzywnych, nieodłącznie związanych z procesem humanizacji.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Anderson, K., & Meyer , J. (2017). Interdisciplinarity and inclusion: promoting the diversity of knowledge and people. Interdisciplinary journal Studies , 2 (1), 45-58.

Banks , J.A., et al. (2008). Interdisciplinary learning : process and results . Educational Research Quarterly , 31 (3), 36-47.

Choi , M. , & Rainey , H. G. (2010). Promote organizational inclusion settings : a multilevel approach . Public Administration Review , 70 (2), 297-308.

Crispiani, P. (2001). Clinical pedagogy. Pedagogy in the field between science and profession . Azzano San Paolo: Juniors.

Crispiani, P. (2015). The Crispian Method . Dyslexia syndrome , dyspraxia and executive disorders . Disability : premises and conclusion . Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Minerwa , pp. 11-28.

Crispiani, P. (2017). Dyslexia and the LIRM sample : Results of a cross-model treatment research study . Asia Pacific Development Journal Differences , 4(2), 195-211.

Crispiani, P., Mountstephen , M., & Palmieri, E. (2019). Soon Markers of executive functions and their relationship with dyslexia : cross - sectional patterns and initial level Activation . Asia Pacific Development Journal Differences , 6, 115-126.

Crispiani, P., & Pellegrini, S. (2004). E. Morin and complex education . Macerata: EUM, pp. 97-115.

Crispiani, P., & Pellegrini, S. (2016). The ways of pedagogy. Between languages , environment and technologies . Macerata: EUM, pp. 1-282.

Crispiani, P. (2019). Pedagogical Hippocrates. Professional manual of pedagogy .

Crispiani, P., & Palmieri, E. (2023). Pressing like a champion . Chiaravalle: Itard.

de Ajuriaguerra , J. (1980). Manuel de psychiatrie de l'enfant . Paris: Masson .

Diamond, A. (2015). Effects of physical exercise on executive functions : Go beyond simply move in motion with thought . Annals of sports medicine and research, 2 (1), 1011.

Eggenberger , P., Wolf , M., & Schumann, M. (2016). Motor-cognitive dual-task training in the neurological field disorders : systematic revision . Journal of Neurology , 263 (8), 1344-1361.

Frauenfelder , E. (1994). Pedagogy and biology: A possible training . Naples: Liguori.

Gupta , R. K. (2019). Integration Interdisciplinarity and inclusion: a framework for action . Journal of Applied Social Sciences , 12 (4), 213-226.

Jones, L. (2016). Inclusion as social justice : Perspectives from educational theory . Philosophy and Theory of Education , 48 (6), 567-579.

Jones, S., & Miles, B. (2020). Interdisciplinary approaches to inclusion: challenges and opportunities . International Journal of Inclusive Education, 24 (5), 633-647.

Johnson, R. (2021). Achieving global well-being through interdisciplinarity and inclusion. Journal of Global Studies , 14 (3), 129-142.

Klein, J. T. (2010). Interdisciplinarity : history , theory and practice . Wayne State University Press, pp. 231-325.

Morin , E. (2000). The head well done. Teaching reform and thought reform . Milan: Raffaello Cortina Editore.

Morin , E. (2001). The seven knowledge necessary for the education of the future . Milan: Raffaello Cortina Editore.

Morin , E. (2007). Method 3: Knowledge of knowledge . Milan: Raffaello Cortina Editore, pp. 217-221.

Pellegrini, S. (2023). Culture and school in Edgar Morin . Chiaravalle: Itard.

Pichierri , G., Wolf , P., Murer , K., & de Bruin , E. D. (2011). Cognitive and cognitive- motor interventions that influence physical functioning : a systematic revision . BMC Geriatrics , 11 (1), 29.

Revolver, PC (2012). Neurodidactics . Teaching the learning brain . Milan: Raffaello Cortina Editore.

Schaefer , S., & Schumacher, V. (2011). The interaction between cognitive and motor function healthily elder adults : results of dual- task studies and implications for intervention . Gerontology , 57 (3), 239-246.

Smith, E., et al. (2018). Interdisciplinarity in action : moving forward theory and practice . Oxford: Oxford University Press, pp. 7-34.

Taylor, M. (2014). Inclusion and diversity : key concepts and debates . Wise Publications .

Thomas, R. M. (1995). Inclusive education: theory , policy and practice . Routledge .

Villanova, M., & Lacerenza , R. (2023). Bioeducation , neuropedagogy epic and amazement . In : S. Pellegrini ( ed. ) , KNOWING Chiaravalle: Itard.

Voelcker-Rehage , C., & Niemann , C. (2013). Structural and functional changes in the brain relating to different types of physical activity throughout life . Neuroscience and biobehavioral Reviews , 37 (9), 2268-2295.

Opublikowane

2024-12-30

Jak cytować

Sara, P. (2024). Interdisciplinarity , disability and inclusion: knowing to educate. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (13). https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.21

Numer

Dział

Na pograniczu dziedzin
Loading...