Education through art: an artist at school

Education through art: an artist at school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.13

Keywords:

education through art, art education, cultural education, creative attitude, creativity, connectivism, pedagogy of creativity, artist at school

Abstract

In modern education, teaching through art and experience is substituting learning by memorization. An example is provided by activities conducted by artists in Polish schools, where art and learning meet (according to STEAM Theory). The Art of Engagement belongs to new educational trends, where creative activities and art lead to acquisition of knowledge and skills in various areas. As a result of experiences of one of the resident artists and a group of teenagers from the YouthSociotherapy Centre No. 8 in Radość, a certain model of cooperation between an artist and theschool has been developed. It is consistent with new trends in pedagogy and it has been presented in this article. The aim of the described activities is an introduction of connective and creative methods into the education system by an artist-educator. These methods have led the participants to ego states cooperation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Małgorzata Minchberg, mgr, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie

Artystka wizualna, specjalistka ds. edukacji artystycznej, animatorka kultury, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie upowszechniania kultury, twórczyni projektów edukacyjnych. Edukuje do sztuki i przez sztukę. Zajmuje się pielęgnowaniem postaw twórczych ludzi niezależnie od wieku, wykształcenia czy zdolności. Otworzyła przewód doktorski na Akademii Pedagogiki Specjalnej na temat interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę. Była nauczycielem (plastyki, sztuki, historii sztuki) na wszystkich poziomach systemowej edukacji oraz instruktorem sztuk wizualnych. Pełniła funkcję kierownika muzealnego Działu Edukacji w Oddziale Łazienek Królewskich w Warszawie. Autorka publikacji Praca z dzieckiem utalentowanym (2004) i licznych artykułów z zakresu pedagogiki twórczości w naukowych periodykach. Wystawiała swoje prace w kraju i za granicą (Galeria ŻAK w Gdańsku, Art w Płocku, Łaźnia w Gdańsku, Galeria Rzeźby w Warszawie, Academy of Fine Arts Manchester).

Published

2018-12-30

How to Cite

Minchberg, M. (2018). Education through art: an artist at school. The Educational Transactional Analysis, (7), 221–232. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.13

Issue

Section

On the border of fields
Loading...