Interdisciplinarity , disability and inclusion: knowing to educate
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2024.13.21Słowa kluczowe:
Keywords: interdisciplinarity; transdisciplinarity; neuron activation; cognitive motor training; inclusion, Słowa kluczowe: interdyscyplinarność; transdyscyplinarność; aktywacja neuronów; trening poznawczo-motoryczny; włączenieAbstrakt
Interdyscyplinarność, niepełnosprawność i włączenie: wiedzieć, aby edukować
Ten artykuł analizuje instytucję interdyscyplinarności w kontekście Treningu Poznawczo-Motorycznego, poprzez eksplorację narzędzi epistemologicznych, abyRefleksja nad kwestiami związanymi z interdyscyplinarnością, niepełnosprawnością, włączeniem i konstruktem "Wiedzieć, aby edukować". Celem badań jest refleksja nad:
- siecią złożoności, która wspiera włączenie i ewolucję naukową;
- nad tym, jak epistemologicznie ożywiany jest złożony proces epistemologiczny;
- nad opowiadaniem, jak transdyscyplinarność łączy neuro-aktywację, Trening Poznawczo-Motoryczny i Włączenie poprzez aforyzm "Wiedzieć, aby edukować".
W szczególności wyłania się potrzeba złożonego podłoża epistemologicznego, aby ożywić transdyscyplinarność w wymiarach inkluzywnych, nieodłącznie związanych z procesem humanizacji.
Downloads
Bibliografia
Anderson, K., & Meyer , J. (2017). Interdisciplinarity and inclusion: promoting the diversity of knowledge and people. Interdisciplinary journal Studies , 2 (1), 45-58.
Banks , J.A., et al. (2008). Interdisciplinary learning : process and results . Educational Research Quarterly , 31 (3), 36-47.
Choi , M. , & Rainey , H. G. (2010). Promote organizational inclusion settings : a multilevel approach . Public Administration Review , 70 (2), 297-308.
Crispiani, P. (2001). Clinical pedagogy. Pedagogy in the field between science and profession . Azzano San Paolo: Juniors.
Crispiani, P. (2015). The Crispian Method . Dyslexia syndrome , dyspraxia and executive disorders . Disability : premises and conclusion . Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Minerwa , pp. 11-28.
Crispiani, P. (2017). Dyslexia and the LIRM sample : Results of a cross-model treatment research study . Asia Pacific Development Journal Differences , 4(2), 195-211.
Crispiani, P., Mountstephen , M., & Palmieri, E. (2019). Soon Markers of executive functions and their relationship with dyslexia : cross - sectional patterns and initial level Activation . Asia Pacific Development Journal Differences , 6, 115-126.
Crispiani, P., & Pellegrini, S. (2004). E. Morin and complex education . Macerata: EUM, pp. 97-115.
Crispiani, P., & Pellegrini, S. (2016). The ways of pedagogy. Between languages , environment and technologies . Macerata: EUM, pp. 1-282.
Crispiani, P. (2019). Pedagogical Hippocrates. Professional manual of pedagogy .
Crispiani, P., & Palmieri, E. (2023). Pressing like a champion . Chiaravalle: Itard.
de Ajuriaguerra , J. (1980). Manuel de psychiatrie de l'enfant . Paris: Masson .
Diamond, A. (2015). Effects of physical exercise on executive functions : Go beyond simply move in motion with thought . Annals of sports medicine and research, 2 (1), 1011.
Eggenberger , P., Wolf , M., & Schumann, M. (2016). Motor-cognitive dual-task training in the neurological field disorders : systematic revision . Journal of Neurology , 263 (8), 1344-1361.
Frauenfelder , E. (1994). Pedagogy and biology: A possible training . Naples: Liguori.
Gupta , R. K. (2019). Integration Interdisciplinarity and inclusion: a framework for action . Journal of Applied Social Sciences , 12 (4), 213-226.
Jones, L. (2016). Inclusion as social justice : Perspectives from educational theory . Philosophy and Theory of Education , 48 (6), 567-579.
Jones, S., & Miles, B. (2020). Interdisciplinary approaches to inclusion: challenges and opportunities . International Journal of Inclusive Education, 24 (5), 633-647.
Johnson, R. (2021). Achieving global well-being through interdisciplinarity and inclusion. Journal of Global Studies , 14 (3), 129-142.
Klein, J. T. (2010). Interdisciplinarity : history , theory and practice . Wayne State University Press, pp. 231-325.
Morin , E. (2000). The head well done. Teaching reform and thought reform . Milan: Raffaello Cortina Editore.
Morin , E. (2001). The seven knowledge necessary for the education of the future . Milan: Raffaello Cortina Editore.
Morin , E. (2007). Method 3: Knowledge of knowledge . Milan: Raffaello Cortina Editore, pp. 217-221.
Pellegrini, S. (2023). Culture and school in Edgar Morin . Chiaravalle: Itard.
Pichierri , G., Wolf , P., Murer , K., & de Bruin , E. D. (2011). Cognitive and cognitive- motor interventions that influence physical functioning : a systematic revision . BMC Geriatrics , 11 (1), 29.
Revolver, PC (2012). Neurodidactics . Teaching the learning brain . Milan: Raffaello Cortina Editore.
Schaefer , S., & Schumacher, V. (2011). The interaction between cognitive and motor function healthily elder adults : results of dual- task studies and implications for intervention . Gerontology , 57 (3), 239-246.
Smith, E., et al. (2018). Interdisciplinarity in action : moving forward theory and practice . Oxford: Oxford University Press, pp. 7-34.
Taylor, M. (2014). Inclusion and diversity : key concepts and debates . Wise Publications .
Thomas, R. M. (1995). Inclusive education: theory , policy and practice . Routledge .
Villanova, M., & Lacerenza , R. (2023). Bioeducation , neuropedagogy epic and amazement . In : S. Pellegrini ( ed. ) , KNOWING Chiaravalle: Itard.
Voelcker-Rehage , C., & Niemann , C. (2013). Structural and functional changes in the brain relating to different types of physical activity throughout life . Neuroscience and biobehavioral Reviews , 37 (9), 2268-2295.
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Pellegrini Sara
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji