Dylla Marcin, Cenię artystyczny niepokój ̧ rozmowę przeprowadził Wojciech Gurgul, „Sześć Strun Świata” 2016, nr 3, s. 33–39.
Google Scholar
Kozioł Marcin, Jabłoński Szymon, 69 Duo, rozmowę przeprowadził Wojciech Gurgul, „Sześć Strun Świata” 2017, nr 2, s. 16–19.
Google Scholar
Makowski Mieczysław, Z promocją muzyki poważnej w Polsce nie jest łatwo ̧ rozmowę przeprowadził Zbigniew Dubiella, „Świat Gitary” 1999, nr 5, s. 17. Nowak Aleksander, Koncert na gitarę w stroju osobliwym i orkiestrę kameralną, nota programowa, PWM, Kraków 2012.
Google Scholar
Granat-Janki Anna, Twórczość kompozytorów wrocławskich w latach 1945– 2000, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
Google Scholar
Gurgul Wojciech, 30 lat Śląskiej Jesieni Gitarowej. Historia Międzynarodowego Festiwalu „Śląska Jesień Gitarowa” oraz Konkursu Gitarowego im. Jana Ed- munda Jurkowskiego w Tychach, Miejskie Centrum Kultury w Tychach, Tychy 2016.
Google Scholar
Iwanicka Anna, „Los Caprichos” Marcina Błażewicza, [w:] Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, 32.
Google Scholar
Akademia sesja naukowo-artystyczna gitarystyki polskiej, red. J. Zamuszko, Druga ogólnopolska Łódź 1998, s. 13
Google Scholar
Jabłczyńska Ewa, Twórczość gitarowa Aleksandra Tansmana, [w:] Z zagadnień
Google Scholar
wykonawstwa instrumentalnego. Historia i współczesność II, red. R. Gaw- roński, M. Zagórski, Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2009, s. 87–101.
Google Scholar
Maślak Marcin, Idiom gitary w relacji kompozytor-wykonawca, Seis Cordas, Za- brze 2019.
Google Scholar
Mika Bogumiła, Problemy wykonawcze współczesnej muzyki gitarowej na przy- kładzie kompozycji Edwarda Bogusławskiego „Concerto per chitarra e or- chestra”, [w:] Problemy wykonawcze muzyki współczesnej, red. I. Marciniak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1998, s. 131–138.
Google Scholar
Nosal Marek, Twórczość kompozytorów polskich na gitarę solo po 1945 roku. Zagadnienia artystyczno-wykonawcze na wybranych przykładach, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Katowice 2013.
Google Scholar
Spaliński Tomasz, Twórczość gitarowa Józefa Świdra. Pogłębiona analiza aspektu wykonawstwa instrumentalnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ślą- skiego, Katowice 2007. [dostępny pod adresem https://core.ac.uk/dow- nload/pdf/225723573.pdf].
Google Scholar
Wendland Andrzej, Gitara w twórczości Aleksandra Tansmana, Ars Longa Edi- tion, Łódź 1996.
Google Scholar
Dobrowolski Łukasz, „Koncert na gitarę w stroju osobliwym i orkiestrę kame- ralną” Aleksandra Nowaka, „Kwarta” 2012, nr 4, s. 12–13. [dostępny pod adresem: https://issuu.com/pwmedition/docs/kwarta_4_druk].
Google Scholar
Domańska Anna, W cieniu dawnych mistrzów Harolda Blooma. Lęk przed wpły- wem i muzyka późnej fazy kultury zachodniej, „Res Facta Nova” 2012, nr 13, s. 129–150. [dostępny pod adresem: http://www.resfactanova.pl/pliki/archi- wum/numer_22/RFN22%20Domanska%20-%20W%20cieniu%20daw- nych%20mistrzow.pdf].
Google Scholar
Popow Arsenij, O utworach koncertowych na gitarę z orkiestrą, „Poradnik Mu- zyczny” 1971, nr 9, s. 7–9.
Google Scholar
Powroźniak Józef, Gitara polska, „Poradnik Muzyczny” 1985, nr 2, s. 6–7.
Google Scholar
da Silva Junior Mario, Violão expandido: panorama, conceito e estudos de caso nas obras de Edino Krieger, Arthur Kampela e Chico Mello, (maszynopis pracy doktorskiej pisanej pod kierunkiem D. H. Lopesa Garcii), Universidade Estadual de Campinas, Campinas 2013. [dostępny pod adresem: http://repo- sitorio.unicamp.br/jspui/bitstream/REPOSIP/285296/1/SilvaJunior_Ma- rioda_D.pdf].
Google Scholar
Jarosz Małgorzata, Gitara w twórczości wybranych kompozytorów związanych z Akademią Muzyczną w Gdańsku (maszynopis pracy magisterskiej pisanej pod kierunkiem M. Karwaszewskiej), Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Gdańsk 2017.
Google Scholar
Lazar Michał, Skrawki jako przykład kameralnego koncertu instrumentalnego. Autorefleksja nad podjętą techniką kompozycyjną (maszynopis pracy licen- cjackiej pisanej pod kierunkiem M. Jabłońskiego), Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2019.
Google Scholar
Zielińska Katarzyna, Życie i twórczość śląskiego kompozytora Gerarda Drozda (maszynopis pracy magisterskiej pisanej pod kierunkiem A. Gruszki), Aka- demia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Katowice 2002.
Google Scholar
Bęben Aleksandra, On the Trail, komentarz wydawniczy, DUX, Warszawa 2018, s. 4–7.
Google Scholar
Marciniszyn Dariusz, Polskie koncerty współczesne, komentarz wydawniczy, DUX, Warszawa 2018, s. 4–5.
Google Scholar
Gurgul Wojciech, Internetowy katalog polskiej muzyki gitarowej XX i XXI wieku, Źródło: http://nagitare.pl/ [dostęp: 10.10.2020].
Google Scholar
Lichecka Małgorzata, Akordy miasta. Wybitny kompozytor Gerard Drozd za- mknął w dźwiękach Gliwice, Źródło: https://www.nowiny.gliwice.pl/akordy- miasta-wybitny-kompozytor-gerard-drozd-zamknal-w-dzwiekach-gliwice [dostęp: 10.11.2020].
Google Scholar
Szulakowska-Kulawik Jolanta, Gatunek koncertu w twórczości kompozytorów śląskich, Źródło: https://www.sbc.org.pl/dlibra/show-content/publication/ edition/19031?id=19031 [dostęp: 10.11.2020].
Google Scholar
Źródło: http://www.bkprzybylski.pl/katalog-kompozycji [dostęp: 10.11.2020]. Źródło: https://culture.pl/pl/dzielo/trigonalia [dostęp: 10.11.2020].
Google Scholar