Czasopismo Edukacja Muzyczna stosuje zasady etyki publikacyjnej zgodne z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE - Committee on Publication Ethics), w ramach których mieszczą się procedury recenzowania zewnętrznego zgodne z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego:
- złożone artykuły naukowe wstępnie ocenia Komitet Redakcyjny
- teksty pozytywnie zaopiniowane otrzymują kod, a następnie są kierowane do dwóch niezależnych zewnętrznych recenzentów
- recenzenci nie znają nazwisk ani afiliacji autorów, którzy nie znają nazwisk recenzentów (zasada double-blind review process).
- pisemna recenzja kończy się jednoznacznym wnioskiem o zakwalifikowaniu artykułu do publikacji lub o jego odrzuceniu. Jeśli tekst wymaga poprawek, autor otrzymuje recenzje, zawierające odpowiednie sugestie.
W czasopiśmie nie ma i w przyszłości nie będzie przypadkóœ "ghostwriting" ani "guest autorship".
Najczęściej czytane
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt 126
Oblicza gitary w Polsce do roku 1981 w świetle dokumentacji Archiwum Polskiego Radia 126
Gitara angielska i zapomniany repertuar gitarowy II połowy XVIII wieku 124
Zarys sonorystyki gitarowej na przykładzie Sette studi Maurizia Pisatiego 92
Muzyka w życiu i twórczości publicystycznej Gabriela Garcíi Márqueza 89