Czasopismo Edukacja Muzyczna stosuje zasady etyki publikacyjnej zgodne z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE - Committee on Publication Ethics), w ramach których mieszczą się procedury recenzowania zewnętrznego zgodne z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego:
- złożone artykuły naukowe wstępnie ocenia Komitet Redakcyjny
- teksty pozytywnie zaopiniowane otrzymują kod, a następnie są kierowane do dwóch niezależnych zewnętrznych recenzentów
- recenzenci nie znają nazwisk ani afiliacji autorów, którzy nie znają nazwisk recenzentów (zasada double-blind review process).
- pisemna recenzja kończy się jednoznacznym wnioskiem o zakwalifikowaniu artykułu do publikacji lub o jego odrzuceniu. Jeśli tekst wymaga poprawek, autor otrzymuje recenzje, zawierające odpowiednie sugestie.
W czasopiśmie nie ma i w przyszłości nie będzie przypadków "ghostwriting" ani "guest autorship".
More read
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt
209
Struktura edukacji w zakresie europejskiej sztuki wokalnej bel canto we współczesnych Chinach
178
Gitara angielska i zapomniany repertuar gitarowy II połowy XVIII wieku
168
Wizerunki Katarzyny Aleksandryjskiej jako miniatury inicjałowe śpiewów liturgicznych
146
Pierwsze koncerty gitarowe w XX wieku – kompozytor a wykonawca
143