Preschool multimedia education – analysis of experience

Preschool multimedia education – analysis of experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.15

Keywords:

pre-school education, multimedia education, ICT, pre-school child, cyberspace

Abstract

The article presents a significant topic of multimedia education in the pre-school period, which is very important because of fast development of digital technologies that are changing the world as well as the ways and directions of education on every level of teaching. In order to improveteachers’ knowledge and skills in digital technology use during classes with children in pre-schools, it was necessary to conduct a series of trainings in the form of lectures and workshops. The analysis of the participants’ surveys before and after the trainings revealed the necessity of introducinga systematic educational program for pre-school teachers, covering areas of digital technologies described in this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sandra Skorza, mgr

Nauczyciel informatyki o rozszerzonym zakresie w Zespole Szkół nr 42 w Warszawie oraz właściciel firmy, w ramach działalności której szkoli nauczycieli w zakresie zastosowania technologii cyfrowychw edukacji oraz prowadzi zajęcia edukacyjne ogólnorozwojowe z dziećmi w przedszkolach (w obecnej chwili – w dziesięciu) z wykorzystaniem tablic multimedialnych. Ukończyła Europejską Akademię Sztuk w Warszawie nakierunku grafiki projektowej – tytuł magister sztuki, a także Podyplomowe Studia Przygotowania Pedagogicznego Nauczycieli – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie oraz Podyplomowe Studia Techniki, Informatyki i Technologii Informacyjnych dla nauczycieli na Europejskiej Uczelni Informatyczno-Ekonomicznej w Warszawie.

Published

2018-12-30

How to Cite

Skorza, S. (2018). Preschool multimedia education – analysis of experience. The Educational Transactional Analysis, (7), 247–262. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.15

Issue

Section

On the border of fields
Loading...