Abstrakt
Celem tego badania jest zbadanie wpływu stosowania wzmocnionej informacji zwrotnej wideowerbalnej zachęty (AVF-VEF) namotywację i wyniki techniczne początkujących sportowców krykieta. W tym badaniu przyjęto prawdziwą metodę eksperymentalną z losowym badaniem kontrolnym (RCT) trwającym 11 tygodni. Wbadaniu wzięło udział 60 początkujących zawodników krykieta z Uniwersytetu Stanowego w Dżakarcie (Indonezja). Podzielono ich na dwiegrupy: eksperymentalną (AVF-VEF, n = 30, 19,2 ± 1,06 lat) i kontrolną (CG, n = 30, 18,9 ± 1,17 lat). Jako instrumenty wybrano II skalęmotywacji sportowej (SMS-II) oraz odbijanie, kręgle i grę na boisku. Dwukierunkowe powtarzane pomiary ANOVA przeprowadzone na testach motywacji i wydajności technicznej wykazały istotny wpływ czasu (wszystkie, p < 0,05), istotny wpływ grupy (wszystkie, p < 0,05) i istotną interakcję dla grupy*czasu (wszystkie, p < 0,05). Test t-Studenta dla par prze- prowadzony oddzielnie na dwóch grupach wykazał, że AVF-VEF może znacznie zwiększyć średni wynik motywacji i wyników technicznych, bardziej niż program CG. Badanie to podkreśla znaczenie stosowania AVF-VEF jako narzędzia treningowego poprawiającego motywację i wyniki techniczne u początkujących sportowców uprawiających krykiet.