Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z wywiadami przeprowadzonymi z Autorami i Autorkami wybranych artykułów opublikowanych w czasopiśmie Podstawy Edukacji. Sekcja ta będzie konsekwencje poszerzana o kolejne nagrania w podczas publikowania kolejnych tomów. Mamy nadzieję, że ta wizualna forma zapoznania się z treścią publikowanych tekstów zyska Państwa zainteresowanie.
Pierwszy wywiad ukazujący się w zaproponowanym cyklu dotyczy publikacji
Jani-Demetriou, B., Lévai-Kerekes, E.(2023). Possible ways of trans-languaging at the school’s micro-level. The aftermath of a translanguaging project of introducing non-standardised ways of speaking to school for Roma bilingual children. Podstawy Edukacji. Equal opportunities for all or fair chances to all in education, 16, 121–141. [LINK]
Wywiad prowadzi Judit Pazonyi, PhD
Drugi wywiad przeprowadzony został w nawiązaniu do artykułu
Borecka-Biernat, D. (2023). Parental Influence Modelling the Formation of Adolescents' Coping Strategies in Situations of Social Conflict.Podstawy Edukacji. Equal oppor-tunities for all or fair chances to all in education,16,57–75. [LINK]
Wywiad przeprowadzony został przez Redaktorkę Czasopisma dr hab. Małgorzatę Piasecką, prof. UJD
Trzeci wywiad, który prezentujemy, dotyczy kolejnej ciekawej publikacji
Ziębacz I., (2024). Dynamizm charakteru jako narzędzie wspierające nauczycieli w zróżnicowanych środowiskach edukacyjnych. Zastosowanie teorii Mazura w edukacji inkluzywnej, Podstawy Edukacji. Education for Diversity, Equity, and Inclusion, 17, 143-160. [LINK]
Kolejny, czwarty już zaprezentowany wywiad został przeprowadzony przez Redaktorkę siedemnastego tomu Cosminę Simonę Lungoci. Dotyczył opublikowanego w tomie tekstu
Jurca, A.-M., Lustrea, A., Borca, C.V. (2024). Perceptions of Educational Managers and Teachers on the Implementation of Inclusive Education in Romanian Schools. Pod-stawy Edukacji. Education for Diversity, Equity, and Inclusion, 17,161–190. [LINK]