Biblia Tysiąclecia – Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Pallottinum, Poznań 2014.
Google Scholar
Knittel Krzysztof, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie… Psalmy, Warszawa 2000. [manuskrypt].
Google Scholar
Knittel Krzysztof, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie. Psalmy na chór mieszany i taśmę, PWM, Kraków 2019.
Google Scholar
Baculewski Krzysztof, Historia muzyki polskiej. Tom VII, część 2: Współczesność 1975–2000, e-book, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2014.
Google Scholar
Bergel Łukasz, Pieśń Mojżesza i Baranka. Znaczenie muzyki wokalnej, instrumentalnej i tańca w tekście biblijnym na podstawie Ap 15,2–4 – studium egzegetyczno-teologiczne, „Biblica et Patristica Thoruniensia” 2018, t. 11, nr 1, s. 11–33, [DOI: https://doi.org/10.12775/BPTh.2018.001].
Google Scholar
Bramorski Jacek, Teologia muzyki według Księgi Psalmów, „Collectanea Theologica” 2012, t. 82, nr 1, s. 33–56.
Google Scholar
Bruhn Siglind, A Concert of Paintings: „Musical Ekphrasis” in the Twentieth Century, „Poetics Today” 2001, vol. 22, nr 3, s. 551–605, [DOI: https://doi.org/10.1215/03335372-22-3-551].
Google Scholar
Drajewski Stefan, Ekfraza dzieła muzycznego w choreografiach Conrada Drzewieckiego, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Poznań 2017.
Google Scholar
Droba Krzysztof, Górecki, hasło [w:] Encyklopedia muzyczna PWM. Część biograficzna efg, red. E. Dziębowska, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1987, s. 429.
Google Scholar
Heffernan James A.W., Ekphrasis and Representation, „New Literary History” 1991, vol. 22, nr 2, s. 297–316, [DOI: https://doi.org/10.2307/469040].
Google Scholar
Karwaszewska Monika, From research on the musical „Transavantgarde”. A contribution to the discussion on the terminology concerning the historiography of the 20th century Polish music, „Avant. The Journal of the Philosophical-Interdisciplinary Vanguard” 2016, t. 7, nr 1, s. 75–88, [DOI:https://doi.org/10.26913/70102016.0111.0004].
Google Scholar
Kattenbelt Chiel, Intermediality in Theatre and Performance: Definitions, Perceptions and Medial Relationships, „Cultura, Lenguaje y Representación / Culture, Language and Representation” 2008, vol. 6, s. 19–29.
Google Scholar
Kiwała Kinga, Elementy sakralne w wybranych utworach polskich kompozytorów współczesnych, [w:] Polska muzyka religijna – między epokami i kulturami, red. Krystyna Turek, Bogusława Mika, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2006, s. 131–140.
Google Scholar
Knittel Krzysztof, Komentarz do: Z głębokości wołam do Ciebie, Panie…(2000). Psalmy na chór i taśmę, [w:] Program 43. MFMW „Warszawska Jesień”, Warszawa 2000, s. 89–92.
Google Scholar
Müller, Jürgen E., Intermedialität als Provokation der Medienwissenschaft, „Eikon. Internationale Zeitschrift für Photographie & Medienkunst” 1992, vol. 4, s. 12–21; tłumaczenie: Intermedialność jako prowokacja nauki o mediach, [w:] Od projektora do komputera. Współczesna niemiecka myśl filmowa. Antologia, red. Andrzej Gwóźdź, Katowice 1999, s. 129–156.
Google Scholar
Oliva Achille Bonito, The Italian Trans-avantgarde. La Transavanguardia Italiana, Milano 1980.
Google Scholar
Rajewsky Irina O., Intermediality, Intertextuality, and Remediation: A Literary Perspective on Intermediality, „Intermédialités / Intermediality” 2005, nr 6, s. 43–64, [DOI: https://doi.org/10.7202/1005505ar].
Google Scholar
Schubart Christian Friedrich Daniel, Ideen zu einer Ästhetik der Tonkunst, Vienna 1806.
Google Scholar
Tomaszewski Mieczysław, Muzyka w poszukiwaniu wartości zasłoniętych i zagubionych. Tekst wygłoszony na Międzynarodowej Sesji Naukowej pt. „Duchowość Europy Środkowej w muzyce końca XX w.”, Akademia Muzyczna, Kraków 2000 [niepublikowane].
Google Scholar
Wasilewska-Chmura Magdalena, Przestrzeń intermedialna literatury i muzyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
Google Scholar
Wolf Werner, Intermediality Revisited Reflections on Word and Music Relations in the Context of a General Typology of Intermediality, [w:] Word and Music Studies: Essays in Honour of Steven Paul Scher and on Cultural Identity and the Musical Stage, ed. Suzanne M. Lodato, Amsterdam–New York 2002, s. 13–34.
Google Scholar
Vos Eric, The Eternal Network. Mail Art, Intermedia Semiotics,Interarts Studies, [w:] Ulla-Britta Lagerroth, Hans Lund and Erik Hedling (eds.), Interart Poetics. Essays on the Interrelations of the Arts and Media, Amsterdam, Atlanta, Rodopi, 1997, s. 325–336.
Google Scholar
Kluszczyński, Ryszard W., Estetyka sztuki nowych mediów, Międzyuczelniana specjalność mutimedialna, UMFC, Warszawa, s. 27, Dostępny w Internecie: Źródło: https://docplayer.pl/6755862-Ryszard-w-kluszczynski-estetyka-sztuki-nowych-mediow.html, [stan z 10 września 2021].
Google Scholar
Krzysztof Knittel – Wokół Free Improvisation. 2007, Dostępny w Internecie: Źródło: http://www.sme.amuz.krakow.pl/wyklady2007_2018/FreeImprovisation.pdf, [stan z 10 października 2021]. Źródło: www.esv.org, [online] © 2001–2017 Crossway, [stan z 17 sierpnia 2021].
Google Scholar