Feeding Love - Native Language Method dr. Shinichi Suzuki on the example of the Suzuki School in Czestochowa

Abstract

The article describes the innovative way of violin teaching – the Mother Tongue Method invented by dr Suzuki. Musical ability is not an inborn talent but an ability that can be developed. Every child who is properly trained can develop musical ability just as all children develop the ability to speak their mother tongue. Principles: – every child can be taught; – learning starts on the day the child was born; – intuition is a very important basis for talent education; – never force the child to practice – human talent is developed by means of practice and repetition.

Pdf (Język Polski)

References

Donaldson, F. (2008). „Orginal Play”TM: podstawa uczenia się i rozwoju dzieci. W: A. Gofron, M. Piasecka (red.). Podstawy edukacji. Epistemologia a praktyka edukacyjna. Częstochowa.

Dryden, G., Vos, J. (2000). Rewolucja w uczeniu. B. Jóźwiak (tłum.). Warszawa – Poznań.

Kwieciński, Z., Śliwerski, B. (red.) (2005). Pedagogika: podręcznik akademicki. T. III: Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne. Warszawa.

Maas, M. (1998). Uczenie się przez zmysły. E. Grzybowska, Z. Przyrowski, M. Ślifi rska (tłum.). Warszawa.

Masgutova, S., Akhmatova, N. (2005), Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych z układem ruchowym całego ciała: podejście kinezjologii edukacyjnej. M. Wilczyńska, M. Macińska (tłum.). Warszawa.

Nęcka, E. (1998). Trening twórczości: podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków.

Przetacznik-Gierowska, M., Tyszkowa, M. (2007). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa.

Rogowska, M., Krasiejko, I. (2008). Zastosowanie Metody Języka Ojczystego w stymulowaniu rozwoju i terapii dzieci. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9.

Rose, C., Dryden, G. (2006). Zabawy fundamentalne. I. Nowak (tłum.). Gdańsk.

Suzuki, S. (2003). Karmieni miłością. Podstawy kształcenia talentu. M. Jakóbczak-Rakowska (tłum.). Warszawa.

Szmidt, K. J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk.

Szurlej, M. (2007). Efekt Tomatisa. Biuletyn „Sensory Integration”.

Śliwerski, B. (2001). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków.

http://www.szkolasuzuki.pl (10.09.2008).