Opublikowane: 2019-10-041

Diagnoza poziomu zdolności muzycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie na podstawie badań własnych

Anna PĘKALA , Aleksander SEMENOV
Edukacja Muzyczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.16926/em.2015.10.11

Abstrakt

W artykule zaprezentowane zostały wyniki testu Średnia miara słuchu muzycznego Edwina E.Gordona przeprowadzone wśród grupy uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie. Test składał się z dwóch etapów: testu Melodii i testu Rytmu. Dokonując analizy zgromadzonych wyników, autorzy przedstawili średnią arytmetyczną poszczególnych testów oraz rozpiętość wy-ników surowych. Wyliczone zostały lokalne normy centylowe, a także przeanalizowano wyniki poszczególnych uczniów.

Słowa kluczowe:

test Średnia miara słuchu muzycznego Edwina E. Gordona, uczniowie edukacji wczesnoszkolnej, Polska, Ukraina

Pobierz pliki

Zasady cytowania

PĘKALA, A., & SEMENOV, A. (2019). Diagnoza poziomu zdolności muzycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Ukrainie na podstawie badań własnych. Edukacja Muzyczna, 10, 205–219. https://doi.org/10.16926/em.2015.10.11

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.