[review] Stefanie Stahl, Odkryj swoje wewnętrzne dziecko. Klucz do rozwiązania (prawie) wszystkich problemów, Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2019, pp. 304
- Autor
-
-
Jarosław Jagieła
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie
-
- Słowa kluczowe:
- Child, review
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Bibliografia
-
Bradshaw, J. (2008). Powrót do swego wewnętrznego domu. Jak odzyskać i otoczyć opieką swoje wewnętrzne dziecko. Konstancin-Jeziorna: Wydawnictwo MEDIUM.
Conning, E. (1998). Child Play Therapy from a Transactional Analysis Perspective Transactional Analysis Journal, 4 (28), 341-346.
Capaccione, L. (1991). Recovery of Your Inner Child. New York: Simon & Schuster/Fireside 1991.
Clark, B.D. (1991). Empathic Transactions in the Deconfusion of the Child Ego States Transactional Analysis Journal, 2 (21) , 92-98.
Clarkson, P. (1988). Ego State Dilemmas of Abused Children. Transactional Analysis Journal, 2 (18), 85-93.
Jagieła, J. (2003). Rodzic naszego dziecka, Charaktery, 10, 33–35.
Jagieła, J. (2007). Skrzywdzone dzieci naszej psychiki, in: J. Jagieła, Narcystyczne szkoła. O psychologicznej rzeczywistości szkoły, Kraków: Wydawnictwo RUBIKON, 178-197.
Jagieła, J. (2008). Zaopiekuj się dzieckiem w sobie. Style i charaktery, 3, 44-46.
Jagieła, J. (2015). Stan wewnętrznego dziecka w analizie transakcyjnej. Prace naukowe Akademii J. Długosza w Częstochowie. Pedagogika, XXIV, 321-330. http://dx.doi.org./10.16926/p.2015.24.26
Kahler, T. (1974). Between Parent and Child Revisited. Transactional Analysis Journal, 2 (4), 10-14.
Little, R. (2005). Integrating Psychoanalytic Understandings In The Deconfusion Of Primitive Child Ego States. Transactional Analysis Journal, 2 (35), 132-146.
Luvaas, T. (1995). Jestem tutaj – rozmowa z moim wewnętrznym dzieckiem. Łódź: Wydawnictwo „Revi”.
Łastik, A.(2008). Wewnętrzne dziecko. Warszawa: Wydawnictwo Studio EMKA.
Moses, J. (1985). Stroking the Child in Withdrawn and Disoriented Elders. Transactional Analysis Journal, Volume, 2 (15), 152-158.
Parry, T.A. (1979). To Be or Not To Be OK: The Development of the Child Ego State Transactional Analysis Journal, 2 (9) , 124-130.
Poda, D. M. (2007). Curzio: The Story Of A Child And His Body. Transactional Analysis Journal, 4 (37), 263-277.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2020
- Numer
- Nr 9 (2020)
- Dział
- Recenzje
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2020 Jarosław Jagieła
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Katarzyna Nowak, DZIECKO i DOROSŁY w relacji - o rozwoju i stanach JA , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Justyna Rodasik, mgr, Struktura Ja-Dziecko w osobowości artystów muzyków , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Joanna Grabowska, mgr, Stany Ja uczniów a spostrzeganie przez nich wybranych elementów obrazu własnego życia rodzinnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Dagmara Szymańska, Wpływ Embrace Therapy® w ujęciu analizy transakcyjnej na domknięcie potrzeb („głasków”) wewnętrznego dziecka, zmianę perspektywy oceny sytuacji i uwolnienie trudnych emocji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Zbigniew Wieczorek, [Review of the book] Karen Minikin (2024). Radical-Relational Perspectives in Transactional Analysis Psychotherapy: Oppression, Alienation, Reclamation. Routledge Taylor & Francis Group, 178 pp. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Jurij Pelekh, [Review of the book], Jarosław Jagieła (2023). Psychopedagogika relacji. Analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców. Wydawnictwo Difin, 561 pp. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Anna Śniegulska, dr, Rodzice w przestrzeni życia rodzinnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Edyta Widawska, dr, Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Włodzimierz Świątek, mgr, Lider w niewoli Trójkąta Dramatycznego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Bożena Uścińska, mgr, Nauczycielskie okopy Świętej Trójcy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Jarosław Jagieła, Psychopedagogika samorealizacji i autonomii, czyli o związkach koncepcji humanistycznych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 4) * , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. UJD, Psychopedagogika poznania i myślenia, czyli o związkach koncepcji poznawczych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 3) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Metoda ustawień systemowych rodziny według Berta Hellingera w optyce analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, [rec.] Julie Hay, Analiza transakcyjna dla trenerów , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Zbigniew Łęski, dr, Pro memoria. Profesor Władysław Piotr Zaczyński (1930–2017) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika uczenia się i zachowania, czyli o związkach behawioryzmu z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 2) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Dorota Gębuś, dr, Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Nadanie imienia – początek biografii a skrypt , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, [rec.] Stewart, I., Joines, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, Psychopedagogika integracji i autentyczności, czyli o związkach terapii i pedagogiki Gestalt z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 5) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)