Дата публікації: 2019-10-041

Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt

Mirosław MIELCZAREK
Edukacja Muzyczna
Розділ: Статті
https://doi.org/10.16926/em.2018.13.12

Анотація

Już podczas 5-letnich studiów pedagogicznych o specjalności opiekuńczej i resocjalizacyjnejpojawił się pomysł połączenia zainteresowań naukowych z zajęciami oraz zainteresowaniami pry- watnymi – muzycznymi. Zamysł przekształcił się w projekt badawczy, który dotyczył wykorzysta-nia zajęć muzycznych z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich. W myśl tego postanowiono przeprowadzić badania, których celem było poznanie opinii nieletnich oraz ka-dry pedagogicznej na temat zajęć muzycznych z elementami muzykoterapii prowadzonych w wy- branych młodzieżowych ośrodkach wychowawczych (MOW). Przedsięwzięcie badawcze pozwo-liło potwierdzić tezę, że zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii mogą stanowić skuteczną technikę terapeutyczną w procesie resocjalizacji nieletnich, wg opinii dziewcząt biorących w nich udział oraz kadry pedagogicznej.

Завантажити файли

Правила цитування

MIELCZAREK, M. (2019). Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt. Edukacja Muzyczna, 13, 209–222. https://doi.org/10.16926/em.2018.13.12

Cited by / Share

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.


This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.