Zespół redakcyjny czasopisma „Edukacja Muzyczna” respektuje zasady zapewniające wysoką jakość merytoryczną i edytorską artykułów publikowanych w czasopiśmie.
Uwarunkowania finansowe i komercyjne nie mają wpływu na decyzje zespołu redakcyjnego dotyczące oceny proponowanych do publikacji artykułów.
Redaktorzy powinni bezstronnie rozpatrywać każdy artykuł przesłany do publikacji. Każda osoba oceniana jest na podstawie jej zalet, bez względu na rasę, religię, narodowość, płeć, staż pracy lub przynależność instytucjonalną autora (ów).
Redaktorzy czasopisma muszą zachować poufność procesu recenzowania. Nie mogą udostępniać informacji o manuskrypcie nikomu poza procesem recenzowania.
Redaktorzy czasopism mogą odrzucić przesłany manuskrypt bez formalnej recenzji, jeśli uznają, że jest on nieodpowiedni dla czasopisma i wykracza poza jego zakres.
Jeżeli redaktor czasopisma otrzyma przekonujące dowody na to, że główna treść lub wnioski artykułu opublikowanego w czasopiśmie są nieprawidłowe, wówczas redaktor powinien zapewnić opublikowanie stosownej informacji o sprostowaniu.
Żadne dane lub analizy przedstawione w nadesłanej pracy nie powinny być wykorzystywane we własnych badaniach redaktora bez zgody autora.
Najczęściej czytane
Zajęcia muzyczne z elementami muzykoterapii w procesie resocjalizacji nieletnich dziewcząt
221
Oblicza gitary w Polsce do roku 1981
w świetle dokumentacji Archiwum Polskiego Radia
124
Władysław Andriejewicz Zołotariow (1942–1975) – zarys biografii
110
Wizerunki Katarzyny Aleksandryjskiej jako miniatury inicjałowe śpiewów liturgicznych
105
Język muzyczny w słowackich kompozycjach sakralnych XXI wieku
103