Zasady i terminy zgłaszania artykułów
- Autor przygotowuje tekst zgodnie ze Wskazówkami redakcyjnymi dla Autorów.
- Teksty należy przesyłać do 30 czerwca w wersji elektronicznej na adres: studianeo@ujd.edu.pl wraz z tytułem, streszczeniem i słowami kluczowymi w języku angielskim; na końcu artykułu znajdować się powinna bibliografia. Czasopismo preferuje styl bibliograficzny MLA.
- Każdy Autor po zaakceptowaniu tekstu przesyła pocztą tradycyjną na adres redakcji następujące dokumenty:
> podpisane oświadczenie o oryginalności przedkładanej redakcji pracy DO POBRANIA
> umowę o przeniesienie autorskich praw majątkowych DO POBRANIA
> zgodę na przetwarzanie danych osobowych DO POBRANIA
> zgodę na udostępnienie adresu mailowego DO POBRANIA
- Złożone w redakcji prace wysyłane są do recenzentów, którzy proszeni są o nadesłanie recenzji w ciągu 1,5 miesiąca. W przypadku, gdy nie jest to możliwe – recenzenci zobligowani są do podania wiążącego terminu nadesłania opinii wydawniczej. Po otrzymaniu recenzji redakcja prosi Autorów o zapoznanie się z ich treścią. Jeśli recenzent nie wnosi zastrzeżeń do tekstu, praca jest poddawana kolejnym czynnościom wydawniczym. Jeżeli jednak w recenzji znajdują się sugestie zmian, Autor proszony jest o ich uwzględnienie i ponowne złożenie poprawionego tekstu wraz z oświadczeniem, że uwzględnił zalecenia recenzenta.
- Recenzje negatywne są dla redakcji wiążące, co nie pozwala na publikację tekstu.
- Po zrealizowaniu warunków wstępnych (wspomnianych powyżej), następuje faza opracowania tekstu. Dopiero od tego momentu liczy się czas przygotowania publikacji do druku. Wtedy też podpisywana jest umowa wydawnicza z Autorem. W trakcie prac Autor będzie proszony o wykonanie korekty autorskiej, czyli odniesienie się do uwag i pytań redaktora i korektora redakcji.
- Z tytułu wydania publikacji Autor nie otrzymuje honorarium.
- Po zakończeniu fazy przygotowania edytorskiego, a więc po czynnościach korektorskich, redakcyjnych i technicznych, Autor zapoznaje się z finalną wersją artykułu dostarczoną przez redaktorów czasopisma w formacie .pdf. Zgłasza zauważone usterki lub akceptuje pisemnie plik .pdf jako gotowy do druku (formularz do podpisu zostanie dostarczony przez redakcję).