Teoretyczne i metodologiczne podstawy modernizacji kształcenia zawodowego nauczycieli na Ukrainie
Słowa kluczowe:
modernizacja, reforma, metodologia, szkolnictwo wyższe, edukacja artystyczna i pedagogiczna, paradygmat wykształceniaAbstrakt
Wyższe wykształcenie zawodowe na obecnym etapie rozwoju systemu edukacji na Ukrainie jest jednym z determinujących czynników odtwarzania intelektualnych i twórczych sił społeczeństwa, rozwoju duchowej kultury narodu, kluczem do przyszłego sukcesu w konsolidacji i wzmocnieniu statutu Ukrainy jako państwa demokratycznego. Dlatego zjawisku hamowania modernizacji edukacji i nauki winni są nie tylko politycy, ale także sam system, którego pracownicy są mniej aktywni w obronie własnych interesów zawodowych, ale także w kierunku rozwoju edukacji i nauki.
Artykuł analizuje kierunki rozwoju kształcenia wyższego zawodowo-pedagogicznego, warunki wstępne i podstawy pedagogiczne systemu zawodowego kształcenia nauczycieli dyscyplin zawodowo-artystycznych; poziomy metodyczne kształcenia zawodowego nauczycieli dyscyplin zawodowo-artystycznych i innowacyjnych zmian w edukacji wywołanych kryzysem paradygmatycznym i początkiem tworzenia nowej formacji edukacyjnej. Biorąc pod uwagę nowoczesny paradygmat, uwzględniono teoretyczne zasady szkolenia nauczycieli na różnych poziomach edukacji.