Standardy etyczne
Otwarty dostęp (Open Access) i polityka praw autorskich
Redakcja stosuje się do wytycznych COPE – Committee on Publication Ethics (https://publicationethics.org/resources/flowcharts)- odnośnie do postępowania w przypadku złamania zasad etycznych publikacji.
Redakcja wdrożyła procedury zapobiegające konfliktowi interesu pomiędzy Autorem a innymi stronami.
Autor jest zobligowany do podania informacji o źródłach finansowania swoich badań, jeśli nadesłany artykuł powstał dzięki grantowi lub innej formie wsparcia nauki.
Redakcja stosuje zapory ghostwriting oraz guest authorship. W przypadku artykułów opracowanych przez kilku autorów są oni zobowiązani do ujawnienia wkładu poszczególnych osób w powstanie opracowania (z podaniem informacji, kto jest autorem koncepcji, metod, narzędzi badawczych i wykonawcą badań).
Przejawy nierzetelności naukowej, na przykład podejrzenie o plagiat, duplikowanie publikacji lub sfabrykowanie danych, będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich instytucji (pracodawców, towarzystw naukowych, wydawnictw naukowych).
Czasopismo zapewnia otwarty dostęp do publikowanych treści, zgodnie z zasadą wspierania globalnej wymiany wiedzy, poprzez publiczne udostępnienie badań naukowych.
Do celów wydawniczych autorzy przekazują prawa autorskie publikacji Uniwersytetowi Jana Długosza w Częstochowie. Dalej artykuł dystrybuowany jest na licencji Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0).
Procedura recenzowania artykułów w czasopiśmie Pedagogika. Studia i Rozprawy odwołuje się do zaleceń opracowanych przez Zespół do Spraw Etyki w Nauce Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Czasopismo nie pobiera opłat za publikację artykułów ani opłat za zgłoszenie artykułów.
O dopuszczeniu manuskryptu do druku decyduje Redakcja, opierając się na opinii recenzentów.
Publikowane teksty nie są objęte honorariami autorskimi ze względu na niekomercyjny charakter czasopisma.
Przewidywany czas procedowania manuskryptu zgłoszonego do czasopisma to 180 dni (pół roku).